Nors 2021 metų istorinės technikos sezonas užsidaro ir tai jau istorija, tačiau transporto istorija „Retromobile“ Šeduvos istorinės technikos muziejuje toliau tęsiasi.
Prieš pat sezono pabaigą, į Šeduvos istorinės technikos muziejų atvyko dar prieškarį menantis transportas – Opel Super 6. Tai 1938 metais pagamintas, 6 cilindrų lengvasis automobilis, ypač mėgtas tarpukario aristokratų ir kitos pasiturinčios visuomenės, kuri galėjo įpirkti šį 3500 – 4200 reicho markių kainuojantį plieninį žirgą.
Kaip žinia, kiekviena istorinė technika turi savo istoriją. Taip ir šis automobilis turi savo istoriją, kurią kruopščiai renka, analizuoja ir į ją gilinasi asociacijos nariai.
Pagal ilgametę domėjimosi istorine technika patirtį, asociacijos nariai konkrečios transporto istoriją skirsto į 1, 2, 3, ar net 4 ir daugiau etapų. Šis automobilis turėjo 4 esminius etapus!
Ko gero trumpiausias etapas būtų pirmasis – automobilis pagamintas Adam Opel AG bendrovėje 1938 metais ir iškeliavo pas naująjį jo savininką. Užklupusios karo negandos neleido savininkui pilnavertiškai pasidžiaugti naujuoju automobiliu.
1945 metais automobilis kaip trofėjus buvo išvežtas iš Vokietijos, ir atsidūrė to meto tarybinėje Lietuvoje. Čia jis buvo eksploatuojamas iki pat 1990 metų. Tiesa, eksploatuotas jis buvo minimaliai. Minimalaus naudojimo pasėkoje automobilis sugebėjo išsaugoti originalų variklį, greičių dėžę, važiuoklę, kitus mazgus. Kaip, kad buvo įprasta tuo metu, susidėvėję mazgai bei įrengimai buvo keičiami po ranka pasitaikiusiais tarybiniais analogais. Istorinės technikos entuziastai džiaugiasi, jog tarybinio „modernizavimo“ automobilis išvengė.
Trečiasis etapas prasidėjo, kuomet automobilis 1990 metais pateko pas garsų ir nusipelniusį sporto meistrą – lenktynininką Vidmantą Joną Čiutelę. Čia automobilis buvo restauruojamas ir naujai prikėlinėjamas naujajam savo gyvenimo etapui. Kuomet iki darbų pabaigos atrodo jau buvo belikę labai ir labai nedaug, Vidmantas automobilį perleido dabartiniam automobilio savininkui, asociacijos „Retromobile“ nariui Ramūnui Kardeliui.
2012 metais prasidėjo ketvirtas Opel gyvenimo etapas. R.Kardelis automobilį iš naujo išrinko, pilnumoje perdažė ir vėl surinko.
Šiuo metu automobilis, išgyvenęs 4 etapus, kiek ilgesnei stotelei apsistojo Šeduvos istorinės technikos muziejuje. Automobilis yra pilnutinai techniškai tvarkingas ir gali bet kurią minutę pajudėti vykdyti savo pirminę, dar 1938 metais suformuluotą, funkciją, t.y. – vežti keleivius.
Opel Super 6 pirmą kartą buvo pristatytas 1936 metų lapkričio mėnesį, ir jau 1937 metais pradėtas gaminti masiškai. To meto reklaminiuose bukletuose automobilis buvo pristatomas šūkiu: „Aistringas automobilis“. Tokiu būvu buvo siekiama pabrėžti jo išskirtinumą ir atskirtį nuo populiarių Adam Opel AG modelių, tokių kaip „Opel Kadett“ ir „Opel Olympia“. O gal ir dėl to, jog kartais automobilis buvo naudojamas pavadinimu vietoje skaičiaus „6“, naudojant pavadinimą „SIX“ – Opel Super Six? Istoriją šį faktą nei patvirtina nei paneigia. Automobilis buvo kiek aukštesnio lygmens, palyginti su kitais Opel automobiliais. Jis buvo gaminamas su dviejų ir keturių durų sedano kėbulais bei keturviečiu dviduriu kabrioletu. Automobilis kainavo beveik 2 kartus brangiau nei kiti Opel modeliai.
Opel Super 6 yra priskiriamas aukštesnės klasės automobiliui. Korpusas yra visiškai metalinis. Tai kiek neįprasta tiems laikams, nes tuo metu pakankamai plačiai buvo naudojamas medis. Kėbulas „pasodintas“ ant rėmo, variklis yra benzininis 6 cilindrų, 2,5 litro (2473 cm3), išvystantis 59 arklio galias (44 kW), greičių dėžė mechaninė – 3 pavarų, sėdimų vietų skaičius – 4; automobilio svoris 1145 kg; naudingoji apkrova 455 kg; maksimalus greitis – 115 km/h; vidutinės degalų sąnaudos – 13 l / 100 km; kuro bako talpa – 39 litrai.
1938 metų pabaigoje „Opel Super 6“ buvo pakeistas nauju vidutinės klasės modeliu „Opel Kapitan“.
Iš viso per dvejus metus buvo pagaminti 46 453 „Opel Super Six“ automobiliai.
Reikia pripažinti, jog ir po šiai dienai gaji nuomonė, jog nuo šio automobilio buvo nukopijuotas sovietinis Moskvich 400. Iš tiesų taip nėra. Moskvich 400 buvo nukopijuotas ne nuo „Opel Super 6“ ar „Opel Olympia“, o nuo „Opel Kadett“ modelio. Tačiau tai jau kita transporto istorijos dalis.
Šį ir kitus istorinius automobilius galite apžiūrėti „Retromobile“ Šeduvos istorinės technikos muziejuje.