Radviliškio rajono savivaldybės valdininkus galima drąsiai pavadinti tikrais narcizais. Pasitaikius menkiausiai progai jie apie savo reikšmingus rajono žmonių labui nuveiktus darbus, už kurį gauna atlyginimą, reklamuojasi televizijos laidose, žiniasklaidos priemonėse.
Nepigi televizija
Nedaugelis Radviliškio rajono gyventojų žiūri Šiaulių televizijos laidas. Pasak pačių Šiaulių televizijos darbuotojų, šiuo metu ji išgyvena ne pačius geriausius laikus, kaip ir visiems trūksta lėšų, tad ir ieškoma dosnių rėmėjų. O tokių atsiranda. Radviliškio rajono savivaldybė už panegirikos pilnas laidas bei parengtas mėnesines laidas „Radviliškis šiandien ir rytoj“ VšĮ „Šiaulių regiono televizijai“ per trejus metus sumokėjo beveik 35 tūkst. eurų. 2018 metais šios televizijos paslaugos rajono savivaldybei kainavo 13 024,74 eurus, 2019 metais – 11 949 eurus, na, o iki šių metų rugpjūčio mėnesio už reportažus jau sumokėti 9 626 eurai. Metai dar nesibaigė, tikėtina, kad ši suma išaugs dar keliais tūkstančiais eurų. Nepigus tas valdininkų reklamavimasis per regioninę televiziją. Gerai dar, kad neužsisako siužetų populiariose televizijose ir žiūrimiausiu metu – tokiu atveju mokesčių mokėtojų kišenės dar labiau patuštėtų.
Rajono valdininkų bei politikų reklamai buvo pasitelkta ir VšĮ „Aukštaitijos RTR“. 2018 metais iš rajono biudžeto „Aukštaitijos RTR“ „nubyrėjo“ 1700 eurų, o praėjusiais metais ši suma žymiai išaugo – net iki 12 000 eurų. Kas galėtų paneigti, kad tai susiję su būsimais rinkimais bei mero noru patapti Seimo nariu?
Brangus „mero laikraštis“
Valdininkai bei politikai savo gerus darbus rajono žmonių labui reklamuoja ir savivaldybės finansuojamame laikraštyje „Radviliškio naujienos“. Įdomiausia tai, kad Radviliškio rajono savivaldybė šiame savaitraštyje yra išsipirkusi tik vieną puslapį – biuletenį „Radviliškio
rajono savivaldybės aktualijos“. Turbūt šis puslapis aukso vertės, nes per trejus metus iš rajono biudžeto savaitraščiui „Radviliškio naujienos“ sumokamos nemenkos sumos. Štai rajono gyventojams savivaldybės naujienos 2018 m. kainavo 32 728 eurus, 2019 metais – 35 421eurą, 2020 metais iki rugpjūčio mėnesio 18 325 eurai.
Tik įdomu, ar ne per brangi tokia informacija rajono mokesčių mokėtojams – juk Radviliškyje nėra net šio savaitraščio redakcijos, į kurią gyventojai galėtų kreiptis dėl įvairių problemų sprendimo. Bet gal ir nesikreiptų, nes savaitraštis, gaudamas dosnų finansavimą iš savivaldybės administracijos, vis tiek rajono gyventojų problemomis nelabai ir domisi…
Kitiems portalams bei savaitraščiams sumokėtos sumos kuklesnės
Portalams manokrastas.lt bei regionunaujienos.lt buvo sumokėtos kuklesnės sumos – 2019 metais savivaldybės informacija šiems portalams mokesčių mokėtojams kainavo 1440 tūkst. eurų, o šiais metais iki rugpjūčio mėnesio jau buvo sumokėta 180 eurų.
Nepigiai kainuoja informacijos pateikimas ir nemokamai savivaldybėse dalinamame žurnale „Savivaldybės žinios“ – nuo 2018 metų, per trejus metus, šiam žurnalui iki šių metų rugpjūčio mėnesio buvo sumokėta 5654 eurai. Kadangi su šio leidinio turiniu dažniausiai gali susipažinti tik Tarybos nariai bei savivaldybės darbuotojai, nepartinis Tarybos narys G. Lipnevičius siūlė šio leidinio atsisakyti ir taip pataupyti biudžeto bei mokėtojų lėšas, jas skiriant darželių grupių bei mokyklų klasių remontui. Tačiau, kai mokama ne iš savo kišenės, rajono valdantieji konservatoriai ir „valstiečiai“ Tarybos nario siūlymo nepalaikė.
ĮI „Saulės kvadratas“, užsiimančiai laidų bei reportažų meniniu apipavidalinimu, 2018 metais buvo sumokėta 5000 eurų. Turbūt labai gražiai laidos buvo apipavidalintos, kad nepagailėta tokios nemenkos sumos.
Na, o apskritai, nedetalizuojant, įvairiems leidiniams bei portalams 2018 m. buvo sumokėta 13 585 eurai, 2019 metais – 15 797 eurai, o šiais metais iki rugpjūčio mėnesio jau sumokėta 1 229 eurai. Tikėtina, kad ši suma iki spalio mėnesio vyksiančių rinkimų dar labiau išaugs – juk merui reikės dar pasireklamuoti, pasišypsoti iš televizijos ekranų ar spaudos leidinių – kaip gi kitaip pelnysi rinkėjų palankumą? O visi kiti kandidatai, aišku, reklamuosis iš savo kišenės.
Taip ir būna Lietuvoje – vieni „tratina“ biudžeto lėšas savo reklamai, kiti – ne.
Jonas Petrikas