Visą vasarį Šiaulių apskrities Vaiko teisių apsaugos skyriaus patarėja Radviliškio rajone Larisa Paurienė organizavo prevencinę priemonę skirtą Radviliškio rajono ugdymo įstaigas lankančių vaikų tėvams. Su 1-8 klasių mokinių tėvais buvo diskutuojama vaiko teisių apsaugos klausimais, buvo kalbama apie pokyčius vaiko teisių apsaugos sistemoje, įstatų nuostatas, kurios suteikia papildomų teisių ir pareigų tiek tėvams, tiek vaikams.
„Susitikimus inicijavome, nes suprantame tėvų susirūpinimą – ką atnešė pokyčiai.‘‘, – pastebėjo vaiko teisių apsaugos specialistė L. Paurienė.
Visose ugdymo įstaigose tėvų susirinkimų metu buvo prieita bendros nuomonės, kad naujai įsigalioję teisės aktai sistemiškiau gina vaikų teises bei teisėtus interesus, kad vaikas saugiai bei harmoningai gali vystytis tik augdamas savo biologinėje šeimoje, jausdamas laimę, meilę, supratimą, tėvų atsakomybę ir globą.
Tiek tėvai, tiek mokytojai domėjosi vaiko teisių apsaugos sistemos naujovėmis, aiškinosi aplinkybes, dėl kurių vaikai paimami iš šeimos. Tėvams buvo svarbu sužinoti, kokiu atveju vaikams nustatomos laikinosios globos, kaip specialistai vertina grėsmės vaikams lygį. Susirinkusiems buvo paaiškinta, kad visais atvejais Vaiko teisių apsaugos skyrių atstovai vadovaujasi galiojančiais teisės aktai, kad šiuo metu yra patvirtinta Pranešimų tyrimo tvarka, Grėsmės vaikui lygio nustatymo tvarka, kad LR Civiliniame kodekse ir Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme yra numatytas kreipimasis į teismą dėl leidimo paimti vaiką iš jo biologinės šeimos, kad visais atvejai vaiko paėmimas iš šeimos bei laikinosios globos vaikui nustatymas – tai kraštutinės priemonės, kurios taikomos tik tada, kai vaiko gyvybei bei sveikatai kyla reali grėsmė ir nėra duomenų, kad situacija gali pasikeisti.
Papildomai tėvams buvo pristatyti teisės aktai bei konkretūs jų straipsniai, kuriuose numatyti jų, kaip tėvų, teisės, pareigos bei atsakomybė. Buvo akcentuojama, kad tėvų teisės ir pareigos vaiko atžvilgiu yra prigimtinės ir draudžiama jų atsisakyti bei perduoti kitiems asmenims, išskyrus įstatyme numatytus atvejus.
Vertinant įvairias gyvenimiškas situacijas su vaikų tėvais diskutuota apie vaikų dalyvavimą socialiniuose tinkluose, apie informacinių technologijų taikymo teigiamas/neigiamas puses bei poveikį vaiko psichinei sveikatai.
Susitikimuose buvo nagrinėjami ir atskiri, tėvų iškelti konkretūs atvejai dėl vaiko mokyklos nelankymo, dėl smurto bei patyčių ugdymo įstaigoje. Buvo aiškinamasi, kas yra atsakingas dėl vaiko netinkamo elgesio, kaip organizuoti pagalbą vaikui ir šeimai esant minėtoms problemoms.
Susitikimai su tėvais ugdymo įstaigose bus tęsiami.