Ūkininkai kviečiami kreiptis dėl ūkinių gyvūnų draudimo išlaidų kompensavimo

Ūkininkai kviečiami kreiptis dėl ūkinių gyvūnų draudimo išlaidų kompensavimo

Nuo 2023 m. sausio 16 d. ūkininkai kviečiami kreiptis paramos dėl ūkinių gyvūnų draudimo įmokų dalies kompensavimo. Paraiškos bus priimamos iki 2023 m. pabaigos.

 Draudimo įmokoms finansuoti parama teikiama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (KPP) priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos sritį „Pasėlių, gyvūnų ir augalų draudimo įmokos“, susijusią su ūkinių gyvūnų draudimo įmokų kompensavimu. Paraiškas ūkinių gyvūnų laikytojai galės teikti iki 2023 m. gruodžio 29 d., skirta 719 607 Eur paramos lėšų.

 Kas gali kreiptis dėl kompensacijų

 Pagal priemonės veiklos sritį remiama gyvulininkyste užsiimančių ūkio subjektų veikla, susijusi su ūkinių gyvūnų draudimu nuo ūkinių gyvūnų užkrečiamųjų ligų. Remiami sektoriai: galvijininkystė, avininkystė, ožkininkystė, arklininkystė, kiaulininkystė ir paukštininkystė.

 Paramos gali kreiptis žemės ūkio subjektas, kuris:

Paraiškų teikimo tvarka

 Paraiškos renkamos savivaldybėse, kuriose įregistruotos pareiškėjų žemės ūkio valdos. Paramos paraiška pateikiama prieš patiriant draudimo įmokų sumokėjimo draudimo įmonei išlaidas. Pagal vieną draudimo sutartį pareiškėjas teikia vieną paramos paraišką. Teikiamų paramos paraiškų skaičius neribojamas. Paraiška ir papildomi dokumentai turi būti pateikiami asmeniškai, per įgaliotą asmenį, registruotu paštu ar elektroniniu paštu.

 Paramos dydis ir intensyvumas

 Didžiausia kompensuotina draudimo įmokos suma pagal draudimo sutartį – 70 proc. tinkamos finansuoti draudimo įmokos sumos. Draudimo sutarties galiojimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip vieneri metai.

 Pareiškėjai, jei jie nėra perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžiama LR viešųjų pirkimų įstatyme:

Pareiškėjai, jei jie yra perkančiosios organizacijos, kaip apibrėžta LR viešųjų pirkimų įstatyme, ūkinių gyvūnų draudimo paslaugų pirkimus organizuoja vadovaudamiesi LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

Paramos gavėjas, sumokėjęs draudimo įmonei visą pagal draudimo sutartį mokėtiną draudimo įmoką ir draudimo sutarčiai pasibaigus ar ją nutraukus, ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo sutarties pasibaigimo ar nutraukimo savivaldybei turi pateikti visos pagal draudimo sutartį sumokėtos draudimo įmokos sumokėjimą patvirtinančius dokumentus.

Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Exit mobile version