Liepos 12–15 dienomis Šeduvos lopšelio-darželio direktorė Daiva Staškūnienė, meninio ugdymo mokytoja metodininkė Vilma Digimienė ir ikimokyklinio ugdymo auklėtojos metodininkės Irina Onaitienė ir Snieguolė Baltrėnienė dalyvavo tarptautiniuose mokymuose „Edukacinės erdvės Suomijos ir Estijos gamtinio ugdymo įstaigose, gamtinis ir ekologinis ugdymas jose: metodai, patirtys, galimybės“. Mokymus organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Didelį įspūdį paliko Estijos Pernu gamtos centras, jo pastatas, moderniai įrengtos edukacinės erdvės, priemonių pateikimas, darbo su mokiniais formos ir metodai. Taline lankėmės Kadriorgo parke. Sužavėjo parko stilius, želdiniai, jo dermė su miesto erdvėmis.
Almantas Kulbis, LMNŠC Gamtinio ir ekologinio skyriaus vedėjas, supažindino su Helsinkio viešosiomis erdvėmis ir skirtingo tipo ir stiliaus parkais: Tähtitorninvuoren (Observatorijos kalvomis), Kaivopuisto peizažiniu parku, jų stiliumi ir pritaikymu žmonių poreikiams.
Harakka gamtos centre Asta Ekman, aplinkosaugos edukatorė, supažindino darbo su mokiniais ir kitomis visuomenės grupėmis metodais, edukacine aplinka ir jos panaudojimu. Helsinkio Universiteto botanikos sodo lauko ir vidaus edukacinėse erdvėse, oranžerijoje susipažinome su originaliais biologinės įvairovės eksponavimo būdais, Gyvybės medžiu ir kitais objektais.
Lankėmės Nuuksio nacionaliniame parke. Labai patiko LMNŠC Gamtos ir ekologinio skyriaus metodininko Tomo Pociaus paskaita „Kaip tapti gamtos stebėtoju, nestudijavus biologijos mokslų?“. Po žygio pažintiniu gamtos keliu lankėmės Haltia gamtos centre. Susipažinome su biologine įvairove ir kraštovaizdžiu. Suomių gamtos istorijos muziejuje susipažinome su didžiausio šalyje gamtos muziejaus unikaliomis ekspozicijomis: zoologinės, botaninės, fosilijų, mineralų kolekcijomis.
Neišdildomą įspūdį paliko Sooma nacionalinis parkas Estijoje, pažintis su pelkių augalais ir gyvūnais. Grįžome pilnos gerų įspūdžių bei turinčios naujų planų juos įgyvendinti.
Šeduvos lopšelio-darželio informacija