Rudens tamsa vairuotojus įpareigoja būti atidesnius, o ypač geležinkelio pervažose

Rudens tamsa vairuotojus įpareigoja būti atidesnius, o ypač geležinkelio pervažose

Spalio 13-osios vakaras Joniškio rajone, ties Kirnaičių kaimu esančioje geležinkelio pervažoje, vos nesibaigė tragedija, čia susidūrė dvi nelygiavertės transporto priemonės – lokomotyvas ir lengvasis automobilis. Incidentas galėjo baigtis baisia nelaime. Tačiau, laimei, apsieita be tragiškų pasekmių:  apgadintas lokomotyvas, kelio atitvaras, suniokotas automobilis, o jo vairuotojai – tik kojos čiurna sulaužyta.

Apie pusę dešimtos vakaro Radviliškio lokomotyvų depo mašinistas kartu su kolega  lokomotyvu   išvažiavo į Joniškį. Vagonų lokomotyvas netempė. Joniškio rajone artėjant prie Kirnaičių kaimo pervažos, vienas mašinistų pastebėjo, kad prie geležinkelio  pervažos priartėjo automobilis. Trumpam stabtelėjęs, jis  vėl pajudėjo ir,  įvažiavęs į geležinkelio pervažą, sustojo ant bėgių.  Mašinistas atliko ekstra stabdymą, tačiau lokomotyvas sustoti nebespėjo, trenkėsi į automobilį ir jį nubloškė.

Mašinisto kolega, pribėgęs prie suniokotos transporto priemonės, pamatė prie automobilio vairo sėdinčią mergina. Tai buvo 28 metų Joniškio rajono gyventoja, kuri skundėsi kojų skausmais. Medikai jai diagnozavo  kairės kojos čiurnos lūžį ir paguldė į ligoninę. Mergina pareigūnams nurodė, kad ji sustojo prie ties pervaža esančio STOP ženklo. Kadangi degė baltas šviesoforo signalas, ji pradėjo važiuoti. Deja, vairuotoja nepažvelgė įdėmiai į tolį ir neįsitikino, ar prie geležinkelio pervažos neartėja traukinys, ką padaryti įpareigoja kelių eismo taisyklės. Nuo Meškuičių atvažiuojantį traukinį ji pamatė, tik  atsidūrusi pervažoje. Dar pamėgino įjungti atbulinę pavarą, kad automobilis pavažiuotų atgal, bet nebespėjo.  Automobilį nubloškęs lokomotyvas  sustojo tik už 270 metrų.

Prisiminkim, kas apie eismą geležinkelio pervažose rašoma Kelių eismo taisyklėse: „Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą ir judėdamas per ją, eismo dalyvis privalo vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų, garso ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais. Prieš pradėdamas judėti per geležinkelio pervažą, eismo dalyvis visais atvejais privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė.“

Nepamirškim to. Ir dar nepamiškim, kad rudens tamsa  vairuotojus verčia sulėtinti greitį  ir būti dvigubai atidesnius, o ypač –  ir geležinkelio pervažose.

 Atstovė spaudai Gailutė Smagriūnienė

Exit mobile version