Balandžio 10 dieną Radviliškio rajono savivaldybėje vyko Trišalės tarybos posėdis, kuriame buvo svarstomi šiuo metu patys opiausi rajonui klausimai: duobėtos miesto gatvės bei kiemai ir nepravažiuojami kaimų keliai.
Radviliškyje bus tvarkomi duobėti kiemai
Šiais metais iš biudžeto Radviliškio miesto gatvėms remontuoti skirta 30 tūkst. eurų. Pasak miesto seniūno E. Mončausko, už šias lėšas bus asfaltuojamos Mažoji ir Šermukšnių gatvės, pabaigta tvarkyti Naujoji gatvė. Pasak seniūno, gyventojai nuolat skundžiasi dėl žvyruotų Vilniaus ir Klaipėdos gatvių būklės, tačiau dėl to kaltos oro sąlygos, o ne seniūnas.
Už gautus papildomus pinigus bus tvarkomi duobėti miesto daugiabučių kiemai : Dariaus ir Girėno g. 20 a, 8 a; Kaimynų g. 11, Vytauto g. 4, 6, 8; Vaižganto g. 30 b, c; 58 b, 58 c; Žalioji g. 6; Kražių g. 11a; Pušų – Kaimynų gatvių sankryža, Kaimynų g.8; Jaunystės g. 35, 33,27,31,29; Povyliaus g. 6,6a, 4,8,8a, 10. Šių kiemų gyventojai galės džiaugtis užlopytomis duobėmis arba išasfaltuotais kiemais. Praėjusiais metais už 10 tūkst. eurų buvo išasfaltuotas kiemas Stiklo gatvėje, kuriame duobės jau siekė pusę metro. Pasak misto seniūno, į šį sąrašą buvo įtraukti tie namai, kurių kiemai duobėti ir kuriuose daugiau gyventojų.
Na, o į šį sąrašą neįtrauktų duobėtų kiemų gyventojai turėtų kreiptis į savivaldybę – jeigu namas renovuotas, savivaldybė prie kiemo tvarkymo prisidės 70 proc., o jeigu namas nerenovuotas – 50 proc. Kitos lėšos būtų iš gyventojų kišenės. Pasak Jaunystės g. esančio namo pirmininko J. Norvaišos, jų namas kiemą susitvarkė su 70 proc. savivaldybės parama, tačiau, norint gauti šias lėšas, reikia įveikti nemažai biurokratinių barjerų: sudaryti sąmatą, trišalę sutartį, skelbti konkursus. Ne visi bendrijų pirmininkai ryžtasi įsitraukti į šią dokumentų „karuselę“ ir kiemams tvarkyti savivaldybės skirti pinigai lieka nepanaudoti. Žodžiu, daugeliu atvejų daugiabučių kiemų sutvarkymas – iniciatyvių gyventojų rankose.
Nuskriaustos miesto gatvės
Miesto daugiabučių kiemai už papildomas biudžeto lėšas bus aptvarkyti, bet kai kurios miesto gatvės liks nuskriaustos ir panašios į arimus. Trišalės tarybos posėdyje dalyvavęs „Bitutės“ sodų bendrijos pirmininkas V.Kačinskas kėlė opų klausimą dėl tiesiog sulaužytos Mažvydo gatvės atkarpos, esančios už Landsbergio – Žemkalnio gatvės. „Ši Mažvydo gatvės atkarpa priklauso miesto seniūnijai. Šiandien asfaltas nuo Mažvydo g. namo Nr. 84 tiesiog linguoja. Skundėmės miesto seniūnui, tačiau jokio rezultato nesulaukėme. Didžiausia problema – sunkiasvorio transporto važiavimas šia gatve. Nors ir pastatytas transporto svorio apribojimo ženklas 8 t, tačiau į tai niekas nekreipia dėmesio – į soduose esančius sklypus vežamos statybinės medžiagos, važiuoja 40 t sveriantis transportas ir niekas dėl to nesuka galvos. Beje, asfaltą laužo ir UAB „Radviliškio vanduo“ sunkiasvoriai automobiliai, kurie važiuoja išvalyti kanalizacijos duobių“,- sakė „Bitutės“ sodų bendrijos pirmininkas. Deja, šios sodų bendrijos gyventojai paguodžiančių žinių nesulaukė – šiais metais šios gatvės remontas nenumatytas.
Pasak Statybos skyriaus vedėjo G.Vičo, šioje Mažvydo gatvės 80 metrų atkarpoje buvo išlietas asfaltas – nuo namo Nr. 64 iki Astrų gatvės. O kad asfaltą laužo sunkiasvorės mašinos, tėra viena išeitis – pranešti policijos komisariatui ir Kelių eismo taisyklių pažeidėjai bus nubausti.
Žodžiu, šios Mažvydo atkarpos gyventojai dar kurį laiką važinės sulaužytu asfaltu – meras sodų bendrijos pirmininko prašymo neišgirdo, o gal ir nenorėjo girdėti.
Dar vienas daugelio radviliškiečių galvos skausmas – žvyruota kelio atkarpa nuo Žironų iki Sodininkų gatvės. Sodininkų g. nuo 2008 m. priklauso miesto seniūnijai ir šia gatve važiuoja 4 sodų bendrijų savininkai, yra 200 nuolat soduose gyvenančių radviliškiečių, taip pat 7 garažų blokai. Žvyruota 700 metrų kelio atkarpa pravažiuoti palijus didelė problema. Ir vėl šia gatve važinėjantys radviliškiečiai nesulauks džiuginančių naujienų – šios žvyruotos Sodo gatvės atkarpos asfaltavimas galbūt bus įtrauktas į kitų metų projektus. Meras nusprendė, kad šiais metais šiai gatvės atkarpai asfaltas nereikalingas, kaip sakoma, „Už kantrybę – dangus“, o šiuo atveju – asfaltas.
Rajone keliai nepravažiuojami, meras kaltų neieško
Miesto gyventojai dar šiaip taip pravažiuoja duobėtomis miesto gatvėmis, o rajono gyventojai kartais turi sukti mašinas atgal – kai kurių kaimų keliai tiesiog nepravažiuojami. „Lankėmės Sidabravo seniūnijoje, važiavome pro Ožaičių kaimą, kurio kelias pernai buvo visiškai sutvarkytas – pusė kelio buvo nugreideriuota, pusė išpilta žvyru. Šiemet šis kelias visiškai nepravažiuojamas“,- skundėsi rajono šeimininkas meras A.Čepononis. Keista, kad tik atėjus pavasariui meras praregėjo, kad važiuoti kai kurių kaimų keliais gali tik beprotis, nemylintis ir nesaugantis savo automobilio. Beje, norime priminti, kad Sidabravo seniūnui padidintas atlyginimas turbūt už girtavimą darbe ir už „puikią“ kelių priežiūrą.
Kai nori rasti kaltų, kas ardo sutvarkytus kelius, visada rasi. Pasirodo, šie kaltininkai – ūkininkai, vežantys iš miško rąstus ar cukrinius runkelius žvyruotais keliais sunkiasvorėmis mašinomis. Beje, pasirodo, kad kelius ardo ir ekologiškų ūkių savininkai, iš Lenkijos vežantys paukščių mėšlą, – šie ūkininkai jau subjaurojo Grinkiškio bei Šeduvos seniūnijų kelius. Logiškai mąstant, ūkininkai privalo dirbti savo darbą – juk cukrinių runkelių nenuskraidinsi lėktuvu, o kelius šeimininkiškai turi prižiūrėti seniūnai.
Žodžio kišenėje neieškantis UAB „Radviliškio šiluma“ direktorius konservatorius P. Mickaitis „rėžė iš peties“ – pavadino ūkininkus kiaulėmis bei pasiūlė ūkininkams už savo lėšas sutvarkyti kelius. Toks pasiūlymas iš konservatoriaus lūpų nustebino daugelį trišalės tarybos narių.
Trišalės tarybos narys, „Radviliškio krašto bendruomenės“ pirmininkas G. Lipnevičius neslėpė pasipiktinimo dėl nepakankamo dėmesio miesto gatvių tvarkymui ir prastai prižiūrimų kaimo kelių.
Kelių remontui gauta mažiau lėšų
Rajono kelių remontui šiemet iš Susisiekimo ministerijos gauta mažiau lėšų nei pernai. „Rajone yra 1100 km žvyrkelių, kurių remontui kaimiškoms seniūnijoms šiemet skirta 800 tūkst. eurų, iš kurių mes 50 proc. privalome skirti kapitalui: kelių priežiūrai, remontui, greideriavimui. Vadinasi, 1 km žvyrkelio sutvarkyti lieka apie 400 eurų – tai būtų dvi trys mašinos žvyro ar skaldos“,- sakė G.Vičas. Beje, Radviliškio rajonas atsilieka ir su kelių asfaltavimu – iš 1300 km išasfaltuota tik 200 km, vadinasi, tai būtų 7-8 procentai. Pasak vicemero K. Augulio, šio lėtumo priežastis susijusi su finansais – nėra pinigų.
Dažniau greideriuojami ir geriau prižiūrimi tie kaimų žvyrkeliai, kuriais į mokyklas vežami mokiniai, na, o atokesni bei pamiškėse esantys keliukai, kaip sakoma, palikti Dievo ir seniūnų valiai. Seniūnai norės, pasiųs greiderį į atokų keliuką, o jei nematys reikalo – nesiųs.
Beje, meras gyrėsi, kad šiais metais iš biudžeto skirta nemažai lėšų kaimo žvyruotų kelių tvarkymui: 30 tūkst. eurų Arimaičių keliui tvarkyti, 100 tūkst. žvyrkeliams tvarkyti, 80 tūkst. numatoma prisidėti prie kelių remonto, kur trūks lėšų. Na, o kad rajono keliai būtų idealios būklės, Statybos skyriaus vedėjo G.Vičo nuomone, reikėtų apie 10 milijonų eurų.
Ar rajono keliai bus suremontuoti ir meras su prabangiais automobiliais su svita galės pravažiuoti, informuosime savo skaitytojus kituose savaitraščio numeriuose.
„Radviliškio krašto“ informacija