Redakciją pasiekė informacija, kad Radviliškio rajono savivaldybėje darbuotojams buvo išplatintas pranešimas, kuriame teigiama, jog automobilių stovėjimo aikštelė Aušros a. 10 – šalia savivaldybės pastato – darbo dienomis ir darbo valandomis yra skirta tik tarnybinėms transporto priemonėms, turinčioms specialius leidimus.
Toks žingsnis kelia daug klausimų. Mat anksčiau meras Kazimieras Račkauskis viešai deklaravo, jog „atvėrė ponų aikštelę visiems“. Tai buvo paskelbta tiek savivaldybės pranešimuose, tiek socialiniuose tinkluose. Tad ar dabar – tyliai toliau laikant aikštelę tik tarnybinėms mašinoms – nėra veidmainiaujama? Ar „atverta aikštelė“ buvo tik graži viešųjų ryšių akcija, o realūs pokyčiai taip ir liko neįgyvendinti?
Paklausėme mero, kodėl, nepaisant viešų pažadų, vis dar galioja suvaržymai
Atrodo, kad meras K. Račkauskis dėl „ponų aikštelės“ pirma pradėjo reklaminę kompaniją, savo vardu pasigyrė Radviliškio rajono savivaldybės tarybos darbais ir net neprasidėjus tikriems darbams prisiėmė sau nuopelnus. Mero K. Račkauskio atsakyme teigta, kad minties atverti aikštelę neatsisakyta, nors pasirodo, kad kovo pradžioje jau vyko Saugaus eismo komisijos posėdis, kuriame net nebuvo svarstyta galimybė panaikinti stovėjimo tvarką reguliuojantį ženklą. Taigi išeina, kad visa aikštelės atvėrimo istorija, manytina, buvo mero blefas. O faktas yra vienas, gyventojai mašinų statyti negali, aikštelė lieka kol kas tik ponams. Taigi būtent dėl šios priežasties mero reklaminiais pranešimais patikėję savivaldybės darbuotojai, pradėję statyti automobilius vadinamoje „ponų aikštelėje“, sulaukė įspėjamųjų laiškų, kurie įrodo, kad aikštelė šalia savivaldybės kaip buvo, taip ir liko privilegijuotų transporto priemonių statymo vieta.
Aikštelė teoriškai „atverta“, bet praktiškai vis dar rezervuota
Įdomu tai, kad K. Račkauskis socialiniuose tinkluose skelbiasi esąs šios permainos autorius – iniciatorius, kuris stengiasi „sulyginti teises visiems gyventojams“. Tačiau, kaip paaiškėjo, šios vadinamosios kovos prieš „ponų aikštelę“ ištakos glūdi visai kitur.
Dar 2025 m. sausio 9 d. Vyriausybės atstovas pateikė Tarybai ir merui raštišką Teikimą, kuriame aiškiai nurodyta, kad iki tol galiojusi automobilių stovėjimo tvarka buvo neteisėta. Dokumente, pažymėtame Nr. TR5-1-(5.5.E), rašoma: „Svarstyti Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 6 d. sprendimo Nr. T-108 „Dėl mokesčio nustatymo už specialiojo leidimo išdavimą“ panaikinimo klausimą.“
Ar tai tik žodžių žaidimai ir politinė reklama?
Taigi, kaip pastebi kai kurie Tarybos nariai, būtent šis „spyris į užpakalį“ privertė merą ir savivaldybės administraciją imtis veiksmų. Ir nors savivaldybė turi net keturis juristus, pokyčiai buvo pradėti tik po Vyriausybės atstovo įsikišimo – beveik po dvejų metų nuo naujos valdžios darbo pradžios.
Vienas iš Tarybos narių, opozicinės frakcijos lyderis Gediminas Lipnevičius, kritiškai vertina šią situaciją: „Vietoj to, kad meras pripažintų, kad jam trūksta kompetencijos tvarkytis, jis viešai save vaizduoja kaip kovotoją prieš sistemą. Ir tai daro dėl problemos, kurią pats padėjo sukurti, mat už aikštelės apmokestinimą ir ribotą naudojimą balsavo pats.“ (Apie tai esame rašę praėjusiuose savaitraščio numeriuose). Beje, tąkart išgirdęs kritiką dėl veiksmų atverti „ponų aikštelę“ ėmimosi priežasčių, meras K. Račkauskis teigė, kad Vyriausybės atstovo kreipimasis ir mero inicijuotas aikštelės atvėrimas yra tik sutapimas. Tačiau faktai ir veiksmai kol kas liudija kitaip: ženklas stovi, leidimai reikalingi, o aikštelė, nepaisant visų pareiškimų, vis dar atrodo kaip „ponų“.
Emilija Laukagalytė