Lietuvos Respublikos Seimas 2020-uosius buvo paskelbęs Mokyklų bendruomenių metais. Pagrindinis tikslas tais metais – stiprinti Lietuvos mokyklų bendruomenes.
Pociūnėlių pagrindinėje mokykloje pagal galimybes (sudėtinga situacija šalyje dėl koronaviruso) skirta nemažai dėmesio Mokyklų bendruomenių metams. Surengta ne viena bendra pedagogų, mokinių, jų tėvų, kitų mokyklos darbuotojų, miestelio bendruomenės, miestelio bibliotekos, kultūros namų, medicinos punkto, Skėmių seniūnijos veikla. Keli veiklos momentai: periodinių leidinių paroda „Spausdintu lietuvišku žodžiu – apie mūsų mokyklą“, Nacionalinio diktanto rašymas, Protmūšis Lietuvos nepriklausomybės dienai paminėti, dalyvavimas Nacionalinėje Lietuvos bibliotekų savaitėje, pilietinė akcija „Žvakutė ant nelankomo kapo“. Ypač džiugino tie renginiai, kurie vyko kontaktiniu būdu: Užgavėnės, Kaziuko mugė, Paskutinio skambučio ir Mokslo metų baigimo šventės, Mokslo metų pradžios šventė, pradinukų „Trijų kartų šventė“, ikimokyklinukų „Svečiuose pas karalienę Sveikatą“. Dalyvių šiose veiklose netrūko!
Mokyklos vardą buvo stengiamasi garsinti dalyvaujant rajoniniuose, respublikiniuose, tarptautiniuose renginiuose: įvairių mokomųjų dalykų edukaciniuose, rašinių, dailės ir technologijų darbų konkursuose, olimpiadose, sporto varžybose, projektuose. Vienose veiklose lydėjo sėkmė ir laimėjimai, kitose buvo tiesiog išbandytos jėgos, bet svarbiausia, kad atstovauta mokyklai. Pedagogų ir tėvų atstovai drauge sėmėsi ugdymo patirties nuotoliniuose respublikiniuose renginiuose: paskaitoje „Tėvų, vaikų ir pedagogų komunikacija: išklausymas ir įsiklausymas“, seminaruose „Kaip suprasti skirtumą tarp baimės ir pavojaus?“, „Kodėl svarbu padėti savo vaikui įsisąmoninti šios akimirkos potyrius?“. Išgirstos aktualios mintys paskleistos kitiems bendruomenės nariams.
Rimtas išbandymas mokyklos bendruomenei buvo perėjimas prie nuotolinio ugdymo, kurį nulėmė koronaviruso pandemija. Išvien dirbome visi: mokyklos administracija, pedagogai, mokiniai, mokinių tėvai, kiti mokyklos darbuotojai, taip pat seniūnija. Nors kildavo įvairių sunkumų organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu, pats ugdymo procesas mokykloje nė dienai nesustojo. Be to, stengėmes nuolat bendrauti vieni su kitais, emociškai vieni kitus palaikyti, nors tas bendravimas dažnai buvo netiesioginis. Šis išbandymas – nuotolinis ugdymas – labai sustiprino mokyklos bendruomenę.
Rūpintasi naujų erdvių ir mokymo priemonių kūrimu mokykloje. Šalia renovuoto stadiono sukurta ypač reikalinga edukacinė erdvė – lauko klasė. Ją įsirengė pati mokykla, siekdama, kad vaikams būtų sudarytos kuo sveikesnės ugdymosi sąlygos. Įrengta ir žaidimų erdvė (nameliai, laipynės, čiuožyklės, sūpynės) darželinukams. Mokytojai, siekdami gerinti mokymo ir mokymosi kokybę, praturtino mokyklą naujomis mokymo priemonėmis, kurias sukūrė patys.
2020 m. vykdyta veikla rodo, kad Mokyklų bendruomenių metais gyvenome įdomų, prasmingą, aktyvų mokyklinį gyvenimą, greitai prisitaikydami prie besikeičiančių aplinkybių. Sėkmingai bendradarbiavo mokyklos bendruomenės nariai tarpusavyje ir su kitomis bendruomenėmis.
Roma Buivydienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja