Radviliškiečiai jau seniai piktinasi po rekonstrukcijos susiaurinta važiuojamąja dalimi Žalgirio – Maironio gatvių sankryžoje. Neva turėjusi būti saugi ši gatvės atkarpa pasidarė neįveikiama didesniems automobiliams. Reikia ir prekes į prekybos centrą nuvežti, ir specialiajam transportui pravažiuoti, o čia net didesnių gabaritų lengvasis automobilis sunkiai įtelpa
Valdininkai ieškojo pasiteisinimų ir atsakymus bandė „numuilinti“
Tarybos narys, opozicijos lyderis Gediminas Lipnevičius ne kartą siūlė atkreipti į tai dėmesį bei imtis priemonių ištaisyti projektavimo ar darbų atlikimo metu padarytas „kliurkas“, bet savivaldybės vadovams nei buvusiems, nei dabartiniams kol kas – nė motais. Pasiteisinta, kad stambesnės mašinos gali važiuoti kitomis gatvėmis, kad atitinkanti projekto reikalavimus gatvė saugi pėstiesiems ir neva viskas čia gerai. Kad nėra viskas taip jau gerai, parodė avarijų gausa bei šimtai komentarų socialiniuose tinkluose. Dažnas diskusijoje apie šią sankryžą keiksnojo tokio projekto sumanytojus bei rajono valdžią
Paskutiniai valdančiųjų paaiškinimai apie tai – siūlymai važinėti kitomis gatvėmis ir skėsčiojimas rankomis, kad nieko čia nepadarysi… Sakyta, kad niekas čia ta sankryža nesiskundžia ir nėra eismo įvykių įrodymų
Projekto autorius rekomendavo sumažinti greitį
Projekto autorius UAB „Patvanka“ pakomentavo, kad pagal projektą šioje gatvėje dėl pėsčiųjų saugumo buvo įrengtos saugumo salelės, iškili sankryža, tvorelės. Sankryža suprojektuota, laikantis nustatytų reikalavimų. Kadangi buvo įrengtos saugumo salelės, sankryžoje vairuotojai turėtų maksimaliai sumažinti greitį
„Sankryža suprojektuota, atsižvelgiant į esamą užstatymą, laikantis normatyvinių dokumentų reikalavimų, eismo juostų pločiai tinkami. Atkreipiame dėmesį, kad projekto tikslas buvo įdiegti inžinerines eismo saugumo priemones gatvėse, tai ir buvo padaryta: numatytos saugumo salelės, įrengta iškili sankryža, sudarant patogias ir saugias sąlygas pėsčiųjų eismui, įrengtos tvorelės. Vertinant tai, kad iki tol sankryža neatitiko gatvei keliamų reikalavimų, eismo juostos pločiai buvo per dideli, šiandien, sutvarkius sankryžą ir apribojus eismo juostas saugumo salelėmis, atliekami manevrai reikalauja maksimaliai sumažinti važiavimo greitį.“ Sumažinti greitį – gal ir suprantamas dalykas, tačiau, kaip iš Žalgirio gatvės pasisukti į Maironio gatvę, projekto autorius taip ir nesugebėjo paaiškinti
Ir vėl avarija
Šioje sankryžoje avarijų gausa jau nebestebina. Š.m. rugpjūčio 1 dieną ir vėl įvyko avarija. Vilkikas važiuodamas Maironio gatve, vadovaudamasis kelio ženklais, bandydamas pasukti į Žalgirio gatvę, įvažiavo į sankryžą ir joje užstrigo. Ir vėl nukentėjo atitvarai, nubrozdinti automobilio šonai. Skaitytojas, atsiuntęs redakcijai nuotrauką negailėjo sankryžos „autoriams“ karčių žodžių. Stebėjosi, kaip galėjo tokios neva saugumo priemonės už daugiau nei 115 tūkstančių eurų padaryta sankryžos rekonstrukcija aplamai atsirasti vienoje judriausių sankryžų Radviliškio mieste.
Radviliškiečiai pasipiktinę
Komentarai internete po straipsniu apie minėtą sankryžą sako, kad Radviliškio gyventojai problemą ne tik pripažįsta, bet ir stebisi projekto autorių idėjomis. Žmonės dalinasi istorijomis apie naujai įrengtose sankryžose matytus autobusų bei krovininių automobilių bandymus pasukti jiems reikiama kryptimi. Radviliškiečiai taip pat stebisi susiaurintomis sankryžoms, laikydami, jog tokie projektai – viso labo savivaldybės bandymai įsisavinti europinius pinigus. Dalinamės savaitraščio „Radviliškio kraštas“ skaitytojų komentarais apie savivaldybės valdininkų rekonstruotas sankryžas Radviliškyje:
Rima A.: „Būtų įdomu pažiūrėti, kaip autobusas suktų nuo „Norfos“ pro V. Kudirkos mokyklą kairėn“.
Vita M.: „Nereikia nei autobuso, ir su „lengvike“ sunkiai… Pridarė nesąmonių „specialistai diplomuoti“.
Vaida B.: „Mačiau, kaip autobusas tik į priešingą pusę įsisuko, kad išvažiuotų.“
Ramūnas M.: „Projekto autorių „ant kuolo reikėtų sodinti“, kad pradėtų smegenys veikti.“
Darius D.: „Pornografiją padarė, su krovinine neina išsisukt, reik duot jiems patiems pravažiuoti su krovinine ar autobusu. Parodykit tą idiotą, kuris čia suprojektavo. Avinas grynas.
Regina A.: „Jiems svarbu pinigai panaudoti. Vietoj tų žiedų darymo geriau būtų gatves perasfaltavę arba mažas gatveles bent skalda išpylę.“
Elijus M.: „Gi aiškiai pasakė, reikėjo įsisavinti ES pinigus, projektas „pofik“.
Savaitraščio ,,Radviliškio kraštas“ informacija