Po to, kai rašėme Nepravažiuojama sankryža toliau kelia aistras

Po to, kai rašėme                 Nepravažiuojama sankryža toliau kelia aistras

Savaitraštis „Radviliškio kraštas“ rašė, kad naujai suprojektuota Maironio ir Žalgirio gatvių sankryža atsidūrė Statybos inspekcijos akiratyje. Šis klausimas minėtas ir 2021 m. spalio 14 d. Radviliškio rajono savivaldybės tarybos posėdyje.

Kelti klausimai Taryboje

Tarybos narys, Radviliškio verslininkų asociacijos vadovas Gediminas Lipnevičius informavo, kad sulaukė daug gyventojų ir verslininkų skundų dėl nepravažiuojamos sankryžos. G. Lipnevičius paklausė, ar ieškoma išeities dėl naujai įrengtos sankryžos, kur didesni gyventojų ir verslininkų automobiliai negali pasukti iš Žalgirio gatvės į Maironio gatvę. Problemų dėl naujai įrengtos sankryžos patiria ir šalia esantis prekybos centras „Svaras“, į kurį šiuo metu atvežti maisto prekes tapo itin sudėtinga. Kolegai paantrindama, Tarybos narė „darbietė“ Zita Žvikienė pastebėjo, kad šioje sankryžoje sunku važiuoti, nepažeidžiant Kelių eismo taisyklių.

Savivaldybės vadovai sprendimų nepasiūlė ir net siūlė pasidžiaugti

Dėl problemų sankryžoje, kurios rekonstrukcija iš viso kainavo net 115 tūkstančių eurų, pasisakė savivaldybės Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjas Gintaras Pilypas. Jis pripažino, kad važiavimo juosta iš Žalgirio gatvės yra itin siaura. Deja, pažadėti jis nieko negalėjo. Pasak G. Pilypo, atliekant bet kokias rekonstrukcijas, projektuose ypatingas dėmesys skiriamas pėsčiųjų, tačiau ne vairuotojų, saugumui. Transporto priemonėms prastesnes sąlygas sudaro atsiradusios pėsčiųjų salelės. Savivaldybės administracijos darbuotojo nuomone, įmanoma nebent nupirkti sklypą toje vietoje ir išplėsti sankryžą. Meras Vytautas Simelis taip pat pripažino problemą, tačiau jokio sprendimo nepasiūlė: „Nevykęs judėjimas toje sankryžoje, tikrai sudėtingas, ypatingai didesniam transportui, bet yra kaip yra“. Be to, meras pasiūlė nauja sankryžą pasidžiaugti, nes „suremontuotas kelias atitrauks automobilių srautą nuo pagrindinės sankryžos“. Meras savo pasisakymu itin nustebino Tarybos narius. Beje, kaip nepravažiuojama sankryža atitrauks eismą nuo kitų kelių, taip ir liko neaišku.

Siūlė eismą organizuoti kitomis gatvėmis

Savivaldybės Saugaus eismo komisijos atstovas Klaudijus Maminskas dėl idėjos pastatyti naują kelio ženklą atsakė: „Jeigu visi laikytųsi eismo taisyklių, kelio ženklų nereikėtų. Sustoti ir stovėti sankryžose yra draudžiama.“ Jis patvirtino problemą, kad sankryžoje autobusams važiuoti yra sunku, tačiau paaiškino esą jų maršrutas jau kurį laiką vyksta kitomis gatvėmis. Kokį sprendimą pasiūlytų, paklausėme ir savivaldybės administracijos direktorės Jolantos Margaitienės, kuri vykdė šį projektą. Gautas direktorės atsakymas šokiravo. Pasak jos, planuojama organizuoti didelių gabaritų transporto eismą kitomis gatvėmis. Klausimas tik vienas – tai kam reikėjo išleisti 115 tūkst. eurų ir sugadinti sankryžą, kuri tapo nepravažiuojama didesniems automobiliams?!

Statybų inspekcija patikrinimo dar nebaigė

Redakcijos duomenimis, patikrinimą dėl šios sankryžos projektavimo bei įrengimo vykdė Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija. Deja, patikrinimas dar nebaigtas. Statybos inspekcijos atstovė žiniasklaidai informaciją apie patikrinimo išvadas pažadėjo pateikti kitą savaitę.

Radviliškiečiai pasipiktinę

Komentarai internete po straipsniu apie minėta sankryžą sako, kad Radviliškio gyventojai problemą ne tik pripažįsta, bet ir stebisi projekto autorių idėjomis. Žmonės dalinasi istorijomis apie naujai įrengtose sankryžose matytus autobusų bei krovininių automobilių bandymus pasukti jiems reikiama kryptimi. Radviliškiečiai taip pat stebisi susiaurintomis sankryžoms, laikydami, jog tokie projektai – viso labo savivaldybės bandymai įsisavinti europinius pinigus.

Dalinamės keletu savaitraščio „Radviliškio kraštas“ skaitytojų komentarų apie savivaldybės valdininkų rekonstruotas sankryžas Radviliškyje:

Rima A.: „Būtų įdomu pažiūrėti, kaip autobusas suktų nuo „Norfos“ pro V. Kudirkos mokyklą kairėn“.

Vita M.: „Nereikia nei autobuso, ir su „lengvike“ sunkiai… Pridarė nesąmonių „specialistai diplomuoti“.

Vaida B.: „Mačiau, kaip autobusas tik į priešingą pusę įsisuko, kad išvažiuotų.“

Ramūnas M.: „Projekto autorių „ant kuolo reikėtų sodinti“, kad pradėtų smegenys veikti.“

Darius D.: „Pornografiją padarė, su krovinine neina išsisukt, reik duot jiems patiems pravažiuoti su krovinine ar autobusu. Parodykit tą idiotą, kuris čia suprojektavo. Avinas grynas.

Regina A.: „Jiems svarbu pinigai panaudoti. Vietoj tų žiedų darymo geriau būtų gatves perasfaltavę arba mažas gatveles bent skalda išpylę.“

Elijus M.: „Gi aiškiai pasakė, reikėjo įsisavinti ES pinigus, projektas „pofik“.

Komentarų kalba netaisyta.

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos priimtus sprendimus informuosime kituose savaitraščio „Radviliškio kraštas“ numeriuose.

Savaitraščio „Radviliškio kraštas“ informacija

Maironio ir Žalgirio gatvių sankryžos rekonstrukcjia kainavo 115 tūkst. eurų
Exit mobile version