Jau rašėme, kad po rekonstrukcijos Žalgirio – Maironio gatvių sankryža tapo sunkiai pravažiuojama didesnėms transporto priemonėms. Nei autobusai, nei didesni gyventojų ir verslininkų automobiliai iš Žalgirio gatvės pasukti į Maironio gatvę nebegali. Baisu ir pagalvoti, kaip šią sankryžą turėtų pravažiuoti specialiųjų tarnybų automobiliai, jeigu nutiktų bėda.
„Auksinė“ Žalgirio ir Maironio gatvių sankryža
Vairuotojų pasipiktinimą dėl siauros važiuojamosios dalies kelianti Žalgirio ir Maironio gatvių sankryža savivaldybei kainavo 115 tūkst. eurų. Tvarkytos atkarpos ilgis – tik 40 metrų. Jeigu laikytume, kad gatvės plotis čia – 5,5 metro, tai vienas kvadratinis metras gatvės remonto čia kainavo pasakiškus pinigus – 522 eurus, kas yra vos ne dvidešimt kartų daugiau nei, sakykime, Progimnazijos gatvės Šeduvoje sutvarkymas. Aišku, gatvė buvo ne tik asfaltuota, bet įrengta saugumo salelė, iškili sankryža, pora tvorelių, sutvarkyti lietaus nuotekų tinklai…
Dėl aistras keliančios sankryžos kaltų nerasta?
Nors gatvės remonto kaina tikrai neatrodo adekvati, gerai būtų nors tiek, kad sankryža būtų bent įmanoma naudotis. Deja, vairuotojai dalinasi pastebėjimais, kad važiuoti čia tapo tikrai sudėtinga. Ypač didesnėms transporto priemonėms. Dėl Žalgirio ir Maironio gatvių sankryžos patikrinimą atlikusi Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija teigia, kad pažeidimų nenustatė, nes esą gatvės remonto darbai atlikti pagal projektą. Dėl statinio projekto pagrįstumo, pritaikant gatvę sunkiasvoriams automobiliams, bei tolesnių sprendimų Statybos inspekcija patarė kreiptis į statytoją – Radviliškio rajono savivaldybės administraciją arba į projektuotoją UAB „Patvanka“.
Kaip išeitį siūlė naikinti pėsčiųjų salelę
Dar 2021 m. lapkričio 25 d. savivaldybės tarybos posėdyje visuomeninį komitetą UŽ GERESNĮ GYVENIMĄ VISIEMS atstovaujantis Gediminas Lipnevičius paklausė, kodėl Žalgirio ir Maironio gatvių sankryža po darbų tapo nepravažiuojama ir ar daroma kas nors, kad bent prekes į parduotuvę būtų galima nuvežti. Į pateiktą klausimą šiaip ne taip ryžosi atsakyti savivaldybės Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintautas Vičas. Pasak valdininko, vienintelis sprendimas – šioje sankryžoje panaikinti pėsčiųjų salelę, bet tai esą nepadidins pėsčiųjų saugumo, kas buvo šio projekto pagrindinis tikslas.
Tarybos narys G. Lipnevičius dar kartą paprašė aiškumo
2021 m. gruodžio 22 d. Tarybos posėdyje klausimą dėl itin siauros gatvės bei galimybės ja pravažiuoti didesniems automobiliams, G. Lipnevičius dar kartą uždavė savivaldybės administracijos direktorei Jolantai Margaitienei. Į klausimus J.Margaitienė pažadėjo atsakyti raštu. Nors buvo prašyta atsakyti kiek galima išsamiau, į klausimą, ar sprendžiamas klausimas dėl pravažiavimo Žalgirio ir Maironio g. sankryžoje, kur krovininiai automobiliai negali pravažiuoti iki prekybos centro, pateiktas trumpas atsakymas: „Krovininiam transportui išlieka galimybė pasirinkti kitą privažiavimo maršrutą.“ Atsakymo į klausimus, kaip privažiuotų gelbėjimo tarnybos, susidarius ekstremalioms aplinkybėms (pavyzdžiui, tokioms kaip gaisras) ir kas dėl to būtų atsakingas, jeigu to nepavyktų padaryti, pateikta nebuvo. Mero V. Simelio šios gyventojų problemos nesudomino. Turbūt į šiuos klausimus atsakymo ieškoti palikta patiems gyventojams…
Ieva Kučaitė