Daugeliui Japonija asocijuojasi su trimis dalykais: sušiu, haiku ir sakuromis. Kol kas ši šalis lietuviams atrodo tolima, dar labai paslaptinga ir svetima, todėl Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kartu su Japonijos ambasada Lietuvoje suorganizavo Japonijos menų ir kultūros projektą „WABI–SABI: tobulumas netobulume“. Šiuo projektu norėta paskatinti Lietuvos moksleivius ir mokytojus geriau pažinti Japonijos kultūrą. Projektas apėmė žinias ir kūrybą – skatino iš arčiau susipažinti su subtilia Japonijos kultūra ir kartu suteikė saviraiškos galimybę. Viso projekto metu moksleiviai galėjo kurti ir atskleisti tobulumą netobuluose dalykuose, pasitelkę Japonijos meno raiškos formas (japonų animaciją, komiksus manga, prozinę poeziją haiku, kaligrafiją ir kitas).
Oficialiai projektas prasidėjo 2016 m. lapkričio 11 d., Lietuvos vaikų ir jaunimo centre vykusiame atidarymo renginyje, kuriame buvo išsamiau pristatytas projektas, supažindinta su Japonijos kultūra bei siekta origami lankstymo rekordo Lietuvoje.
„WABI-SABI: tobulumas netobulume“ projekte dalyvavo tiek pavieniai moksleiviai, tiek vaikų ir jaunimo formaliojo bei neformaliojo ugdymo įstaigų pedagogai su savo ugdytiniais.
Projekto organizatoriai ypač daug dėmesio skyrė pedagogams. Jiems buvo suorganizuota trijų dalių mokymų sesija, kurios metu įgytomis žiniomis ir gebėjimais buvo skatinami pasidalinti su savo ugdytiniais. Mokymų metu pedagogai pasitelkę origami techniką išmoko pasigaminti japoniškus atvirukus ir susipažino su kovos meno „Bujinkan“ filosofija bei principais, sužinojo apie haiku, mėgavosi arbatos gėrimo ceremonija, klausėsi paskaitos apie Japonijos švietimo sistemą bei pramoko sudėtingos japonų kalbos. Taip pat neišdildomą įspūdį visiems paliko raku keramikos technikos mokymai. Susirinkusieji buvo ne tik supažindinti su raku technika, bet ir patys dekoravo ir išsidegino savo pialą – Azijoje paplitusį arbatai gerti specialų puoduką.
Japonijos menų ir kultūros projekte „WABI–SABI: tobulumas netobulume“ dalyvavo ir Gražinos pagrindinės mokyklos mokytojos Rasa Masiulienė, technologijų mokytoja metodininkė, Jovita Steponavičienė, pradinio ugdymo programos mokytoja metodininkė, Jadvyga Kurmanskienė, laisvoji mokytoja, ir 3, 7-8 klasių mokiniai – neformaliojo švietimo programų „Šiuolaikinių menų zona”, „Gaminio dizainas“ ugdytiniai. Mokiniai pristatė japoniškas lėles, pagamintas sauso vilnos vėlimo technika, bei įvairiausia technika atliktus piešinius. Gražinos pagrindinės mokyklos mokytojos ir mokiniai – projekto dalyviai – nuoširdžiai dėkoja mokyklos direktoriui Laisvūnui Vaičiūnui ir direktoriaus pavaduotojai ugdymui Daivai Sedelskienei (projekto kuratorei) už visokiariopą paramą bei pagalbą.
Projekto finaliniame etape –2017 m. kovo 28d. – dalyvavo ir Gražinos pagrindinės mokyklos visa projekto dalyvių komanda. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre vyko atsiųstų darbų vertinimas, dalyvių ir laureatų apdovanojimai bei atidaryta visų projekto dalyvių kūrybinių darbų paroda. Taip pat projekto dalyviams buvo pasiūlyta fotosesija su japoniškais kimono, origami lankstymas, filmų apie Japoniją peržiūros, mokiniai galėjo pabandyti groti japoniškais būgnais.
Projekto baigiamasis akcentas – Jo Ekscelencijos pono Toyoei Shigeeda, Japonijos Ambasadoriaus Lietuvoje, sveikinimo kalba, svečių iš Japonijos, japoniškų būgnų grupės „Daigen Gumi“, koncertas bei laureatų apdovanojimai. Laureatėmis tapo ir Gražinos pagrindinės mokyklos mokinės Areta Bartaševičiūtė, Goda Baltramiejūnaitė, Fausta Butkevičiūtė, Viltė Lukauskaitė, Gertrūda Milerytė, Auksė Šimkutė.
Diana Skvarnavičienė, Rasa Masiulienė,
Gražinos pagrindinės mokyklos mokytojos