Pociūnėlių pagrindinės mokyklos ikimokyklinės ugdymo grupės pedagogės Aušra Sadzevičienė, Svetlana Elenauskienė bei auklėtojos padėjėja Jūratė Bilevičienė ieško vis naujų būdų, kaip sudominti vaikus, kaip skatinti juos kūrybiškesnei veiklai, žadinti mažųjų teigiamas emocijas. Vienas iš tokių būdų – veikla prie lavinamojo šviesos staliuko.
Ikimokyklinukų auklėtoja Aušra Sadzevičienė pasakoja: ,,Šviesos staliukai buvo sukurti stebint, jog vaikus, kaip ir suaugusiuosius, traukia šilta, šviesi aplinka, kur galima pamiršti viską aplinkui ir pasinerti į atradimų ir stebuklų pasaulį.“ Mažieji pociūnėliečiai prie šviesos staliuko su dideliu susidomėjimu konstruoja, piešia, vaidina. Ant šviečiančio stiklinio staliuko vaikai gali kurti kompozicijas iš gamtinių medžiagų, popieriaus, karoliukų, vilnos, spalvotų stikliukų, kruopų, piešti smėliu, flomasteriais ar guašu. Vaikas gali sudėlioti vardą, miestą ar gatvę, žaisti su skaičiais, lyginti formas, dydžius, spalvas ar tiesiog kurti savo pasaulį. Kūrinio detales galima laisvai stumdyti, taisyti savo kompoziciją. Staliuko šviesa paryškina vaizdą, kuria ypatingą įspūdį.
Tai ne tik staliukas su apšvietimu, tai puiki priemonė vaikams žaisti kartu, bendrauti, tobulėti, patirti daug teigiamų emocijų. Auklėtoja Aušra Sadzevičienė sako: ,,Jeigu mažieji ką nors piešia, rašo popieriaus lape ir padaro klaidų, išgyvena emocinį negerumą – jiems reikia kažką nubraukti. O kai yra šviesos staliukas, darbas vyksta horizontalioje erdvėje, vaikas visada turi galimybę pasitaisyti nesijaudindamas, kad suklydo.“
Lavinamasis šviesos staliukas ikimokyklinės grupės vaikučiams yra puiki kūrybinė laboratorija. Darbas prie jo ikimokyklinukams be galo įdomus ir naudingas.
Roma Buivydienė,
Pociūnėlių pagrindinės mokyklos
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja