Lizdeikos gimnazijos pasiekimai respublikiniame projekte „Darni mokykla“

Radviliškio Lizdeikos gimnazija nacionalinio projekto „Darni mokykla“ idėja susidomėjo prieš gerą dešimtmetį. Natūralu, jog nuveikta daug prasmingų darbų, įgyvendinta daug puikių iniciatyvų.
Projektas „Darni mokykla“ yra nacionalinė iniciatyva, siekianti ugdyti mokyklų bendruomenių sąmoningumą tvarumo, aplinkosaugos ir darnios plėtros klausimais. Projektas skatina integruoti tvarumo idėjas į ugdymo procesą, organizuoti aplinkai draugiškas veiklas ir kurti bendruomenišką atmosferą, kurioje dominuotų atsakingas požiūris į gamtą bei visuomenę. „Darnios mokyklos“ programos veiklos apima edukacinius užsiėmimus, kūrybines dirbtuves, aplinkos tvarkymo akcijas ir dalyvavimą įvairiose konferencijose bei konkursuose.

Galima sakyti, jog Lizdeikos gimnazija yra sukaupusi dešimtmečio sėkmės istoriją.
Gimnazija dalyvauja šiame projekte jau dešimt metų. Per šį laikotarpį gimnazija tapo puikiu darnios mokyklos pavyzdžiu ir pasiekė įspūdingų rezultatų, įvertintų prestižiniais apdovanojimais. Už ilgametį ir nuoseklų darbą gimnazijai buvo suteiktas Deimantinis diplomas – aukščiausias projekto pripažinimas, kuris Lietuvoje buvo skirtas tik kelioms mokykloms. Tai įrodo Lizdeikos gimnazijos pastangas ir svarų indėlį skatinant tvarumo idėjas. Per pastaruosius metus gimnazija taip pat buvo apdovanota Auksiniu diplomu už veiklų kokybę ir tęstinumą. Svarbu paminėti, kad Auksinį diplomą Lizdeikos gimnazija pelno jau kelis metus iš eilės, o tai rodo ne tik pedagogų, bet ir visos bendruomenės įsipareigojimą puoselėti darnią gyvenseną.
Lizdeikos gimnazijos mokytojai aktyviai kuria iniciatyvas ir dalyvauja įvairiose projekto veiklose, o svarbiausia, skatina mokinius būti atsakingais ir susidomėjusiais. Mokytojų komanda lapkričio pabaigoje dalyvavo „Darnios mokyklos“ konferencijoje Sostinės ir vaikų jaunimo centre Vilniuje, kurioje ne tik pasidalijo savo gerąja patirtimi, bet ir išklausė įdomių lektorių pranešimų apie ateities švietimo perspektyvas, integruojančias tvarumo problematiką. Buvo proga išklausyti kitų mokyklų patirčių ir pasidžiaugti jų veiklomis. Tokios konferencijos stiprina bendruomeniškumo jausmą ir suteikia naujų idėjų ateities veikloms. Gimnazijos pedagogai į ugdymo procesą integruoja įvairias aplinkosaugos ir tvarumo temas, o mokiniai įtraukiami į praktines veiklas, pavyzdžiui, atliekų rūšiavimo akcijas, ekologines dirbtuves ar miestelio aplinkos tvarkymą. Tokios iniciatyvos ugdo jaunimo atsakomybę ir suteikia jiems praktinių įgūdžių, kurie bus naudingi kuriant tvaresnę visuomenę ateityje.
Lizdeikos gimnazijos įsipareigojimas „Darnios mokyklos“ idėjoms neabejotinai daro didelį poveikį jaunajai kartai. Dalyvaudami projekte mokiniai ugdo ne tik žinias apie aplinkosaugą, bet ir asmenines vertybes, tokias kaip atsakomybė, bendradarbiavimas ir iniciatyvumas. Šios savybės yra esminės kuriant sąmoningą ir tvarų pasaulį ateityje. Lizdeikos gimnazijos pasiekimai projekte „Darni mokykla“ – tai ne tik bendruomenės įvertinimas, bet ir svarbus indėlis į Lietuvos mokyklų edukacijos kokybę bei tvarumo kultūros ugdymą. Gimnazija įrodė, kad mažos kasdienės pastangos gali vesti prie didelių pokyčių, o mokiniai tampa svarbia jėga kuriant darnią visuomenę.

Mokytoja Svetlana Sluckienė

Exit mobile version