Radviliškio Lizdeikos gimnazija – atvira pokyčiams ir nuolat ieško būdų, kaip stiprinti mokinių motyvaciją ir siekti pažangos. Nuotolinio mokymo(-si) formatas suteikė nesitikėtų galimybių. Viena iš jų – daugiau laiko skirti individualiam darbui su mokiniais, kita – lanksčiai derinti mokymo(-si) laiką. Tačiau pasikeitęs ugdymo organizavimo formatas atskleidė ir mūsų silpnąsias vietas, tokias, kaip poreikį stiprinti mokymosi mokytis, integruoto ugdymo bei kritinio mąstymo kompetencijas. Šitie pastebėjimai bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos dokumentai privertė Lizdeikos gimnazijos pedagoginę bendruomenę susiburti ir parengti ugdymo(-si) planą efektyviam mokslo metų užbaigimui. Buvo nutarta organizuoti projektines veiklas, kurios buvo nukreiptos į integruoto bei patyriminio mokymo(-si) metodiką.
Neatitoldami nuo ugdymo turinio, susiintegravę pedagogai pateikė ilgą ir įdomų sąrašą projektinių temų iš visų mokamųjų dalykų, iš kurių mokiniai patys galėjo rinktis. Mokytojų profesinį pozityvumą ir profesionalumą vėlgi įrodė įdomių projektų turinys ir netradicinė dalykų integracija. Be to, mokinių ir mokytojų refleksija įrodė, kad buvo pasirinktos tinkamos birželio veiklos, o vieno projekto „Iššūkis – 10 000 žingsnių kasdien“ populiarumas pritraukė net 80 mokinių. Įveikdami 10 000 žingsnelių, mokiniai atlikinėjo istorijos, geografijos bei dorinio ugdymo užduotis.
Projektinių veiklų pasirinkimas įrodė, kad didelė mokinių dalis rinkosi projektus pagal savo interesus ir poreikius. Nustebino tai, kad mokiniai nesivaikė savo draugų interesų ir poreikių. Ši patirtis įrodė, kad paaugliai tampa brandesni ir turi savo nuomonę. Todėl gimnazija ryžosi pateikti naują idėją būsimiems pirmokams.
Kitus mokslo metus pirmokai pradės mokytis pagal pačių pasirinktą ugdymosi turinį, žinoma, išlaikant privalomuosius mokymosi dalykus bei jiems mokytis skirtas valandas. Pirmokų gimnazistų pasirenkamųjų dalykų turinys išsiplėtė į realinio, humanitarinio, socialinio bei gamtamokslinio ugdymo sritis. Tai puiki galimybė pasitikrinti savo galimybes, išsiaiškinti poreikius bei atskleisti savo interesus. Šio ugdymo organizavimas suteiks daugiau galimybių pasinerti į patirtinio mokymos(-si) metodiką.
Lizdeikos gimnazija nuolat ieško būdų, kad ugdymosi turinys ir metodai atlieptų kiekvieno vaiko galimybes, poreikius bei norus, kad mokiniai laužytų stereotipus apie mokymosi siaubus ir nenorą eiti į mokyklą. Įgyvendindami Gerosios mokyklos koncepciją, tikimės surasti pačius tinkamiausius metodus bei aplinkas, kuriose mūsų mokiniai pasieks geriausius ugdymosi rezultatus, taps atsakingais ir empatiškais savo bendruomenės, šalies, Europos ir pasaulio piliečiais, įgiję XXI amžiaus žmogui sėkmingai būčiai bei ateities veikloms reikalingas kompetencijas.
Skirmantė Petraitienė
Lizdeikos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui