Šie mokslo metai liks įamžinti istorijoje kaip pandeminiai metai, kai visos vykdomos veiklos persikėlė į virtualią erdvę. Dar rudenį atsakingai įvertinę susidariusią situaciją, apsisprendėme tęsti bendradarbiavimą su Viniaus Tech universitetu ir įgyvendinti pasirinktus platformos „Ateities inžinerija“ projektus karantino sąlygomis. Tai nebuvo lengva užduotis, nes komandinį darbą grupėje teko pakeisti virtualiu bendravimu ir individualiai atliekamais tyrimais. Tačiau iššūkį sėkmingai įveikėme.
Birželio 2 d. vyko Vilniaus Tech universiteto nuotolinio ugdymo platformos ,,Ateities inžinerija” (toliau AI) IV sezono pavasario sesijos baigiamoji konferencija, kurios metu pristatėme per šiuos mokslo metus vykdytas veiklas ir tyrimų rezultatus. Konferenciją pradėjo Vilniaus Tech strateginės partnerystės prorektorė doc. dr. Asta Radzevičienė. Sveikindama konferencijos dalyvius prorektorė džiaugėsi, kad nepaisant neįprastų komandiniam darbui aplinkybių net 26 Lietuvos mokyklos aktyviai dalyvavo AI platformoje ir parengė daugiau nei 70 darbų, kurių paruošime dirbo apie 400 mokinių. Svarbiausia, kad jaunieji kūrėjai nepasidavė, nepaliko savo idėjos, o ją įgyvendino, įgydami ne tik žinių, bet ir labai reikalingų praktinių įgūdžių. Pasak dėstytojos, kartais prireikia nemažai laiko, kol pavyksta įgyvendinti puikią idėją ir taip atkreipti pasaulio dėmesį, garsinant Lietuvos vardą. Ragindama siekti net ir fantastiškiausių idėjų įgyvendinimo, prorektorė paminėjo Lietuvos sostinėje įkurtą futuristinį ,,Portalą”, jungiantį Vilnių ir Lenkijos miestą Liubliną. Tai Benedikto Gylio fondo net 5 metus brandinta idėja, įgyvendinta kartu su Vilniaus Techn ,,LinkMenų fabriku”. Šio novatoriško projekto mintis suartinti skirtingų šalių gyventojus sudomino pandemijos bei įvairių ribojimų išvargintus žmones ir tai paskatino plėsti ,,Portalo” galimybes. Šis pavyzdys rodo, kad kūrybiškumas, talentas ir tikėjimas padeda net ir fantastiškiausią idėją paversti realybe.
Konferencijos moderatorė prof. dr.Marija Burinskienė pastebėjo, kad iš penkių AI siūlomų modulių, tokių kaip ,,Ateities miestas”, ,,Dizaino technologijos ir inovacijos”, ,,Filmo kūrimas”, ,,Modeliavimas, statyba ir verslas”, ,,Mechanika, robotika ir transportas”, pirmasis buvo pats populiariausias. Vadinasi, jauniems žmonėms iš tiesų rūpi aplinka, kurioje gyvena, svarbios yra darnos ir tvarumo idėjos. Modulis ,,Ateities miestas” pagal tematiką buvo suskirstytas į tris srautus: ,,Aplinkos apsauga”, ,,Darni gyvenamoji aplinka” ir ,,Darnus pastatas”. Pirmajame sraute pristatytas darbas ,,Radviliškio miesto dirvožemio tyrimai”. Projektą atliko 1d kl. mokiniai Mantas Norkus, Salvijus Poška, Vilius Tautkevičius. Antrajame sraute – du projektai „Lizdeikos gimnazijos aplinkos darnos vertinimas” (Rokas Giedraitis, Matas Vaicekauskas ir Ervinas Šikšnys, 1d kl.) ir ,,1d mokinių kelionė į mokyklą” (Karolina Čečkaitė, Urtė Jonaitytė ir Urtė Kazlauskaitė, 1d kl.). Kitame sraute pristatyti net trys projektai: „Lizdeikos gimnazija – darni mokykla?” (Klaidas Kazakevičius, Rugilė Krasuckytė, Jorūnė Terebeizaitė, 1d kl.), „Oro kokybės ir šiluminio komforto vertinimas ir analizė“ (Domas Levickas, Dainius Jonaitis, Dignas Komar, 1d kl.) bei ,,Lizdeikos gimnazijos pastato energinis efektyvumas iki renovacijos ir po renovacijos“ (Airidas Norkevičius, Lukas Sadauskis, Lukas Kauklys, 1d kl.). Pastarasis projektas buvo pripažintas kaip geriausias darbas. Konkurso laureatai apdovanoti garbės raštais ir suvenyrais, visi dalyviai gavo padėkas, o gimnazijai dovanojamas Vilniaus Tech skėtis. Beliko tik sulaukti pažadėtų dovanų. Įgyvendinti šiuos projektus padėjo, konsultavo ir dalijosi moksline medžiaga Vilniaus Tech universiteto dėstytojos – prof. dr. Marija Burinskienė, dr. doc. Eglė Marčiulaitienė, dr Vilūnė Lapinskienė ir Lizdeikos gimnazijos mokytojos – dir. pavaduotoja Ž.Onaitienė, fizikos ir matematikos mokytoja metodininkė J.Caporkienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė S. Karenauskienė, biologijos mokytojos metodininkės A.Šmukštienė ir L. Semeniukienė.
Džiaugiamės pirmokų gimnazistų, pasirinkusių inžineriją, aktyviu dalyvavimu nuotolinio mokymo platformoje ,,Ateities inžinerija” ir parengtais projektais, integruojant matematikos, fizikos, biologijos ir lietuvių kalbos mokomuosius dalykus. Esame dėkingi Radviliškio savivaldybės administracijai už finansinę paramą įsigyjant tyrimams reikalingų prietaisų ir priemonių, kurios toliau bus sėkmingai naudojamos pamokų metu. Nors virtuali aplinka neatstoja realaus mokymo(si) gimnazijoje, tačiau įdėtos pastangos duoda rezultatų. Apibendrinant platformos ,,Ateities inžinerija” veiklą buvo išsakyta mintis, kad mokinių parengti projektinių darbų aprašai surinkta teorine medžiaga, tyrimų analize ir padarytomis išvadomis prilygsta Brandos darbams. Mūsų pirmokai gimnazistai pademonstavo ne tik žinias, bet ir puikius viešojo kalbėjimo įgūdžius. Gautas įvertinimas – paskata tęsti bendradarbiavimą su Vilniaus Tech universitetu ir toliau savo idėjomis, tyrimais prisidėti prie darnos ir tvarumo projektų įgyvendinimo.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė
Sandra Karenauskienė