KAS ŽINOTINA APIE TECHNINĘ DRUSKĄ?

KAS ŽINOTINA APIE TECHNINĘ DRUSKĄ?

Be techninių druskų pagalbos mes negalėtume įsivaizduoti savo kasdieninės buities. Ypač orams atšalus ant mūsų šalies kelių išbarstoma per šimtą tūkstančių tonų techninių druskų, kurios sumažina kelių dangos slidumą. Populiariausias iš jų yra kalcio chloridas. Dar būna naudojami ne tokie dideli raudonosios bei vakuuminės natrio druskos, savo vietos sulaukia ir techninė magnio druska. Be to, techninės druskos praverčia ir vasaros metu, kad žvyrkeliai mažiau dulkėtų. Šios rūšies druskos būna ir sauso, ir skysto pavidalo.

Techninių druskų pliusai ir minusai

Techninė druska labiausiai praverčia valstybinės reikšmės keliuose, nes čia yra daug atvirų plotų, šalikelėse iškasti gilūs kelio grioviai, todėl į juos suteka techninių druskų ištirpintas sniegas bei ledo liekanos, o tai reiškia, jog patiriama mažiau neigiamų padarinių.

Tuo tarpu siaurose miestų gatvėse, kaip taisyklė, greideriai į šalikeles sustumia kalnus druskomis užteršto sniego, o pačiose gatvėse lieka nemažai druskų, kurios sąlygoja metalinių automobilių paviršių koroziją, jos kenkia ir tiltų bei tunelių gelžbetoninėms konstrukcijoms, prisideda ir prie cementinių bei betoninių arba asfaltbetonio dangų irimo.

Ledui nuo kelio nutirpinti gali būti naudojamas ir skystas kalcio chloridas. Tai daroma, jei lauko temperatūra nėra žemesnė nei 17 laipsnių šalčio. Esant žemesnei, šią druską dera naudoti tik sauso pavidalo. O jei lauke itin šalta, naudojamas natrio chlorido ir kalcio chloridas mišinys. Jo veikimo temperatūra gali siekti iki 25 laipsnių speigo šalčio.

Kad „pilki keleliai… keliai“ nedulkėtų

Prisiminę praėjusiame amžiuje populiarios dainos apie dulkančius „pilkus kelelius, kelius“ žodžius, prisimename ir tai, jog ir XXI amžiuje šalyje mes vis dar tebeturime gana tankų žvyrkelių tinklą. Tik dabar laikas jau kitas, pažangesnis. Todėl žvyrkelių dulkėjimas sėkmingai mažinamas, pasitelkus į pagalbą tą patį gerai pažįstamą ir užsirekomendavusį kalcio chloridą. Kadangi ši cheminė medžiaga iš aplinkos puikiai sugeria vandenį ir yra veikli prie pačių įvairiausių temperatūrų bei oro drėgnumo sąlygų, todėl nepriekaištingai pasitarnauja esant net intensyviam automobilių eismui žvyrkeliuose.

Padengus žvyrkelį šia druska, iš oro susiurbti vandens garai kondensuojasi ir drėkina kelio gruntą. Drėgmės prisigėrusios žvyro dulkelės ir granulės didina savo tūrį, įgauna rišamųjų savybių, kas bendrai stabilizuoja tokio kelio dangą, tad žvyro dulkėjimas sumažėja net iki 90 procentų. Kadangi žvyrkeliai per vasarą būna apdorojami dulkėjimą mažinančiomis medžiagomis, tai jos pasitarnauja ir žiemą, greitai ištirpdo sniego ir ledo apnašas.

Technine druska barstomi ne tik keliai

Techninės druskos nuo slydimo gelbsti ne tik kelius. Jomis barstomi ir šaligatviai, ir sodų bei parkų takeliai, mašinų stovėjimo aikštelės, plotai prie parduotuvių, lauko laiptai, pandusai, įkalnės arba nuokalnės ir pan.

Kai ledo ir sniego mišinio sluoksnis nutirpsta, tada viską reikia nušluoti specialia šeriuota šluota, kad pėstieji galėtų saugiai ir patogiai vaikščioti. O patikimiausia priemonė nuo šaltojo metų laiko keliamų nepatogumų yra druskos, smėlio ir skaldos mišiniai, nes druska su smėliu ledą ištirpdo, o skalda stabdo slydimą.

O smėlio ir druskos mišiniai arba miltelių pavidalo natrio ir kalcio chloridų mišiniai ne tik sąlygoja greitesnį ledo ir sniego tirpimą, bet ir garantuoja tvirtesnį batų ar padangų sukibimą einant ar važiuojant. Šie mišiniai būna sufasuoti 25 kg svorio polipropileno maišuose, todėl juos patogu ne tik transportuoti, bet ir sandėliuoti, nebereikia jo laikyti atskirai lauko dėžėse.

Exit mobile version