Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė
privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo sutartyje, iš
tiesų, yra viena iš esminių aplinkybių nustatant riziką bei
draudimo sutarties kainą. Dažniausiai esame linkę galvoti apie
automobilio vairuotojo stažą, amžių ar prieš tai patirtus eismo
įvykius. Tačiau vienas svarbiausių draudimo sutarties punktų, į
kurį derėtų atkreipti dėmesį, – informacija apie kitus
automobilio vairuotojus. Kodėl svarbu paminėti, jeigu automobilį
vairuos keli asmenys?
Pradedantieji vairuotojai sukelia daugiau eismo įvykių
Jeigu transporto priemonę ketina vairuoti keli asmenys, kitas
vairuotojas tampa labai svarbiu sutarties akcentu. Draudimo bendrovės,
nustatydamos riziką, papildomą vairuotoją laikys vienu pagrindinių
jos veiksnių.
Įprastai prašoma nurodyti jauniausio galimai transporto priemonę
vairuosiančio asmens amžių bei mažiausiai patyrusio vairuotojo
stažą. Šie duomenys yra svarbūs ne veltui. Ne gyvybės draudimo
bendrovės duomenimis, pradedantieji vairuotojai sukelia apie 3-4 kartus
daugiau eismo įvykių, lyginant su didelį stažą turinčiais
transporto priemonių valdytojais.
„Suėjus dvejų metų vairavimo stažo sukakčiai tampa neprivalu
transporto priemonę ženklinti klevo lapo lipduku, tačiau automobilio
valdymo įgūdžiai nepasikeičia per naktį. Tvirtiems vairavimo
gebėjimams susiformuoti dažniausiai prireikia ir daugiau laiko. Galima
palyginti: vairuotojai, kurių stažas siekia iki dvejų metų, avarijas
patiria daugiau nei tris kartus dažniau už tuos, kurių patirtis
viršija 10 metų“, – sako Linas Laugalis, „Compensa Vienna
Insurance Group“ Produktų ir rizikos vertinimo departamento vadovas.
Skaičiuojama, kad eismo įvykių kaltininkais tampa 18 proc.
vairuotojų, kurie turi 2 metų patirtį, 11 proc., turinčių 2-5 metų
patirtį, 7 proc. – 5-10 metų patirtį ir 5 proc., kurių stažas
viršija 10 metų. Tačiau, avaringumą lemia ne tik turima vairavimo
patirtis, bet ir vairuotojo amžius. Dažniausiai eismo įvykius sukelia
jauni vairuotojai, kuriems yra iki 25 metų, o saugiausiai vairuoja
asmenys nuo 55 iki 65 metų.
„Pastebime tendenciją, kad jauni vairuotojai dažniau patenka į
didesnius eismo įvykius. Šios amžiaus grupės vairuotojų sukeltos
eismo įvykių vidutinės išmokos yra 30 proc. didesnės už asmenų,
priklausančių amžiaus grupei nuo 55 iki 65 metų“, – įžvalgomis
dalijasi L. Laugalis.
Kaip išsirinkti tinkamiausią draudimo variantą?
Netinkamai draudimo sutartyje užpildyti duomenys apie kitus galimus
vairuotojus gali būti brangi pamoka. Jeigu įvykio metu automobilį
vairuotų jaunesnis ar mažesnį stažą turintis asmuo nei nurodyta
draudimo sutartyje, tokiu atveju, finansinė atsakomybė kristų ne tik
ant draudimo bendrovės pečių. Žalą nukentėjusiam asmeniui
padengusi draudimo įmonė, jos dalį išieškotų iš įvykio
kaltininko – transporto priemonę vairavusio asmens arba jos
savininko.
„Dėl to, sudarant draudimo sutartį, svarbu nurodyti visas galimas
papildomas rizikas bei su tuo susijusias detales. Pavyzdžiui, ne tik
paminėti kitus galimus vairuotojus, tačiau nepamiršti ir tiksliai
nurodyti mažiausią tikėtiną stažą bei amžių. Kuo tikslesni
duomenys bus pateikti draudimo bendrovei, tuo didesnė tikimybė, kad
klientas ir jo automobilis bus apsaugoti nuo visų galimų rizikų ir
įvykių. Žinoma, kokybiška konsultacija su draudimo specialistu ir
konkretaus atvejo aptarimas visada padeda išsirinkti tą produktą,
kurio reikia“, – teigia L. Laugalis.
Svarbu paminėti, kad privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės
draudimo sutartis gali būti ir neapribota kitų vairuotų amžiumi ir
stažu. Taigi, derėtų įvertinti savo poreikius ir pasistengti, kad
jie kuo geriau atsispindėtų automobilio draudimo sutartyje. O
pasirašius sutartį – nepamiršti, kad pasikeitus sąlygoms, apie jas
reikėtų informuoti draudimo kompaniją bei papildyti dokumentą.
Išsamesnės informacijos teiraukitės
Laura Gabrilavičiūtė
Komunikacijos agentūra „Nova Media”
Tel. +370 620 50997
El. paštas laura.gabrilaviciute@novamedia.lt