Šeduvos miesto centre vykdomas Laisvės a. ir Vytauto gatvių sankryžos siaurinimas sukėlė gyventojų nepasitenkinimo bangą. Rinkėjai prisimena prieš rinkimus mero Kazimiero Račkauskio pažadus, jog jo valdymo metu gatvės nebus siaurinamos. Tačiau dabar, kai prasidėjo minėtos sankryžos rekonstrukcija, daugelis jaučiasi apgauti.
Iš senų karčių istorijų nepasimokyta
Šis projektas Šeduvoje kelia susirūpinimą ne tik dėl nepatogumų, bet ir dėl galimų eismo saugumo problemų. Gyventojai baiminasi, kad siauresnė sankryža užkirs kelią sunkiasvorėms transporto priemonėms saugiai manevruoti, kas gali sutrikdyti miesto logistiką ir didinti avarijų riziką. Tokie nuogąstavimai nėra be pagrindo – Radviliškyje panašaus pobūdžio sankryžos siaurinimas Žalgirio ir Maironio gatvių sankryžoje jau sukėlė problemų. Dėl rekonstrukcijos pasipylė avarijos, o kritika dėl neapgalvoto projektavimo ir valdžios abejingumo neslopsta iki šiol.
Radviliškio rajono tarybos narys Gediminas Lipnevičius anksčiau ne kartą ragino savivaldybės vadovus atkreipti dėmesį į šiuos trūkumus Žalgirio ir Maironio gatvių sankryžoje ir imtis priemonių. Vis dėlto, valdininkai teigė, jog gatvė atitinka projekto reikalavimus, o didesnės transporto priemonės gali pasirinkti alternatyvius maršrutus. Toks rajono vadovų požiūris tik dar labiau sustiprino gyventojų nepasitenkinimą.
Tąkart savivaldybės vadovams, merui Vytautui Simeliui bei administracijos direktorei Jolantai Margaitienei gyventojų rūpestis dėl nesaugia virtusios sankryžos buvo nei motais. Pasiteisinta, kad stambesnės mašinos gali važiuoti kitomis gatvėmis, kad atitinkanti projekto reikalavimus gatvė saugi pėstiesiems ir neva viskas yra gerai. Tačiau tai, kad gyventojams atnaujinta sankryža kelia nepatogumu, buvo aišku iš gausaus neigiamų komentarų Facebook puslapiuose kiekio.
Meras pripažįsta, kad susitarti su „Via Lietuva“ dėl sankryžos tvarkymo darbų Šeduvoje nepavyko
Situacija Šeduvoje kelia klausimų dėl mero Kazimiero Račkauskio veiksmų nuoseklumo ir pažadų patikimumo. Nors meras teigė mėginęs derėtis su projektą vykdančia įmone „Via Lietuva“, jis pripažino, kad pastangos buvo bevaisės. „Via Lietuva“ – valstybės įmonė, atsakinga už projektavimą ir rekonstrukcijas, dažnai mažai atsižvelgia į vietos savivaldos ir gyventojų poreikius. Pasak mero K. Račkauskio, Šeduvos seniūnija taip pat ne kartą kreipėsi į „Via Lietuva“ dėl informacijos ir prašė paaiškinimų apie pėsčiųjų perėjų ir sankryžų projektus. Kaip paaiškėjo po mero K. Račkauskio atsakymo, jokie jo ar Šeduvos seniūnijos veiksmai, jei jų iš tiesų buvo, nedavė jokio rezultato. Taigi, įgyvendinti pažadų meras tiesiog nesugebėjo.
„Via Lietuva“ atstovai teigia, kad sankryža remontuojama atsižvelgiant ne į vairuotojų, o į pėsčiųjų poreikius
Redakcijai pavyko susisiekti su „Via Lietuva“ atstovais. Jų teigimu, Šeduvos m. Laisvės ir Vytauto gatvių sankryžoje yra trys pėsčiųjų perėjos, neatitinkančios eismo saugos reikalavimų t. y. perėjos neapšviestos kryptiniu apšvietimu, važiuojamoji dalis ties perėjomis yra per plati, perėjos nepilnai pritaikytos žmonėms su specialiaisiais poreikiais. Siekiant didinti saugumą keliuose, „Via Lietuva“ visoje šalyje vykdo eismo saugos infrastruktūros priemonių diegimą, kuris užtikrins saugesnę kelių infrastruktūrą visiems eismo dalyviams.
„Via Lietuva“ akcentuoja, kad Šeduvoje esanti Laisvės a. ir Vytauto gatvės sankryža bus siaurinama iš kraštų, praplečiant šaligatvius. Atkreipiame dėmesį, kad eismo sąlygos vairuotojams nepakis, dvi eismo juostos tiesioginiam eismui išliks. Gatvės važiuojamoji dalis ties perėjomis bus siauresnė, todėl pėstieji važiuojamoje dalyje užtruks mažiau laiko, bus patogiau stebėti eismo situaciją – bus galima geriau įvertinti atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį bei įsitikinti, kad eiti per gatvę saugu. Visos perėjos bus pritaikytos žmonėms su specialiaisiais poreikiais – ties kelio kirtimo vieta šaligatviai bus lygūs su gatvės važiuojamąją dalimi. Apšvietimas pagerins pėsčiųjų, kertančių gatvę ar ketinančių per ją eiti, matomumą vairuotojams.
Mero pažadai dingo kaip rytmečio rūkas
Nors meras prieš rinkimus žadėjo, kad atnaujinamos sankryžos nebus siaurinamos, realybė parodė, kad situacija ne gerėja, o tik prastėja. Susiaurinus sankryžas Radviliškyje, jau pradedama siaurinti sankryža Šeduvoje. Tačiau prabėgo daugiau kaip pusantrų metų meravimo, gatvės kaip buvo nepravažiuojamos sunkiasvorėms mašinoms, taip ir liko.
Emilija Laukagalytė