Arvydas iš Vadaktų (Sidabravo seniūnija, Radviliškio rajonas) pranešė, kad nėra patenkintas šiukšlių išvežimo ir atsiskaitymo už šias paslaugas tvarka. Atseit, parduotuvėje gauni čekį ir supranti, kad susimokėjai, o dabar ar išveža, ar neišveža, nėra aišku. Dažnai sunku suprasti, kiek kartų išvežtos šiukšlės ir gali būti, kad tenka susimokėti už tai, kas neatlikta. Mūsų laikraščio skaitytojas sakė: „Nors prie tvoros vartų priklijuotų čekį”.
Pateikėme pasiūlymus
Senjoro pasiūlyta idėja pažymėti kiekvieną šiukšlių išpylimo atvejį pasirodė gana įdomi, todėl apie tai, ar įmanoma ką nors padaryti, kad žmonėms būtų aiškiau, jog paslaugas tikrai gavo, paklausėme šiukšlių vežėjų UAB „Ecoservice projektai“ bei už rinkliavą atsakingo VšĮ Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centro.
Šiukšlių vežėjas sakė, kad čekių pateikti negali
UAB „Ecoservice projektai“ regiono atliekų surinkimo administravimo vadovė Orinta Vainutytė pakomentavo, kadši įmonė yra paslaugos teikėjas ir gyventojams rinkliavų nenustato, todėl čekių už kiekvieną ištuštintą konteinerių pateikti negali. Apie tai, ar paslauga buvo suteikta, gyventojams esą turėtų parodyti ištuštinti konteineriai. Gyventojams, kuriems kyla klausimų dėl konteinerių aptarnavimo, O. Vainutytė pasiūlė kreiptis aptarnavimo telefonu 8 800 53533. Atsakiusi į paklausimą darbuotoja pasiteisino, kad UAB „Ecoservice projektai“ rinkdami ir veždami atliekas konteinerių išvežimo grafiką bei tvarką, kaip turėtų tai daryti, derina su Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centru (ŠRATC), o rinkliavą už už jų teikiamas paslaugas nustato Radviliškio rajono savivaldybė.
Siūlė stebėti, ar konteineris ištuštintas
Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centro viešųjų ryšių specialistė Sandra Bubienė dėl gyventojo pasiūlymo pažymėti čekiu apie kiekvieną ištuštintą konteinerį nieko konkretaus neatsakė. Pasak S. Bubienės, tik konteinerio ištuštinimo metu yra užfiksuojamas konteinerio aptarnavimo kartas. To esą turėtų užtekti gyventojui įsitikinti, kad paslauga buvo atlikta.
Ir vėl aiškino, kada pastatyti konteinerius ir kiek kartų reikia sumokėti
Kita viešųjų ryšių specialistės atsakymo dalis skirta išsamiam aptarimui apie atsiskaitymą už šiukšlių konteinerius:
„Individualių valdų gyventojams atliekų konteineriai yra ištuštinami pagal grafiką. Gyventojas, norėdamas, kad konteineris būtų išpiltas, turi jį pastatyti iki 7 val. ryto arba iš vakaro prie važiuojamosios kelio dalies matomoje vietoje, kad paslaugos teikėjas aiškiai matytų ir suprastų, jog reikia išpilti konteinerį.
Rinkliavos mokestis yra skaičiuojamas iš dviejų dalių: pastovioji dalis, kuri skaičiuojama už deklaruotus gyventojus, ir kintamoji dalis už priskirto individualiai valdai identifikuoto mišrių komunalinių atliekų konteinerio 12 kartų išpylimą per metus. Vadinasi, mišrių komunalinių atliekų konteineriai pagal grafiką yra išpilami kas antrą savaitę, tokiu atveju gyventojas turi galimybę pagal turimų atliekų kiekį reguliuotis, kiek kartų jis turi išstumti konteinerį ištuštinimui. Avansinis rinkliavos mokestis išsiunčiamas gyventojui metų pradžioje, kuriame kintamoji dalis skaičiuojama už 12 kartų. Pasibaigus kalendoriniams metams, kitų metų pradžioje, siunčiant einamųjų metų avansinę sąskaitą, yra pridedama už papildomus, t. y. viršytus 12 kartų mišrių komunalinių atliekų konteinerio išpylimo kartus, įkainis.
Individualiai valdai priskirtas konteineris yra identifikuotas, turintis savo numerį, kuris yra matomas mokėjimo pranešime. Tik konteinerio ištuštinimo metu yra užfiksuojamas konteinerio aptarnavimo kartas.
Dvinarė rinkliava Radviliškio rajone yra įvesta nuo 2017 m. liepos 1 d. Visa informacija gyventojams buvo siunčiama kartu su mokėjimo pranešimais. Esant kažkokių netikslumų, prašome gyventojų kreiptis į mus. Aiškinsimės, dėl kokių priežasčių yra netikslu, ir ištaisysime klaidas.“
Manome, kad apie tai, kiek kartų išpilami šiukšlių konteineriai privačių namų kiemuose, atsakyta buvo ir ankstesniuose straipsniuose. Šį kartą buvo pateiktas pasiūlymas aiškiau pažymėti apie išpiltus konteinerius. Mat ne kiekvieną kartą gyventojai turi galimybę stebėti, ar konteineris buvo ištuštintas, ar jis buvo pilnas, ir panašiai. Būna atvejų, kad už šiukšlių išvežimą sumokėti turi kelis būstus turintys gyventojai, kurie gyvena viename iš jų ir stebėti išpylimo momentą neturi galimybės. Taip pat – ir dirbantys bei labai užimti žmonės. Panašu, kad šiukšlių išvežimo įmonės nėra atviros naujoms idėjoms, kurios įneštų daugiau aiškumo ir skaidrumo atliekų išvežimo srityje.
Turintiems pastebėjimų apie laiku neišvežtus konteinerius, klaidingą skaičiavimą pirmiausia patariame kreiptis į UAB „Ecoservice projektai“ telefonu 8 800 53533 arba į Šiaulių regiono atliekų tvarkymo centrą telefonu (8 41) 42 15 99, o nepavykus rasti kompromisinio sprendimo – į savaitraščio „Radviliškio kraštas” redakciją telefonu 8 606 826 02 arba elektroniniu paštu redakcija@radviliskiokrastas.lt
Rita Grigalienė