Rajono gyventojai sensta, nebemoka naudotis sparčiai tobulėjančiomis technologijomis ir įvairių mokėjimų savitarnos svetainėmis. Atsiminti visų sąskaitų apmokėjimo savitarnos svetainių kodus sunku ir jaunesniam žmogui, mokančiam naudotis kompiuteriu, turinčiam elektroninę bankininkystę. Rajono bei UAB „Radviliškio vanduo“ vadovai turbūt mano, kad visi Radviliškio rajono gyventojai be vargo dirba kompiuteriais ir turi išmaniuosius telefonus, todėl mestelėjo „siurprizą“
Popierinių sąskaitų nebebus
UAB „Radviliškio vanduo“ neseniai išplatino pranešimą, kad nuo balandžio 1 dienos nebeteiks vartotojams popierinių sąskaitų už tiekiamą geriamą vandenį ir nuotekų šalinimą. Sąskaitos vartotojams bus pateikiamos elektroniniu paštu arba SMS žinute. Dar gyventojai informuojami, kad apmokėti sąskaitas galės prisijungę prie atnaujintos UAB „Radviliškio vanduo“ savitarnos svetainės
Nurodyta ir priežastis, kodėl gyventojų nebepasieks popierinės sąskaitos – pasauliniu mastu brangstant popieriui, gali brangti ir įmonės paslaugos.
Dar gyventojų prašoma skubiai atnaujinti duomenis ir dėkojama už tai, kad naudojasi UAB „Radviliškio vanduo“ paslaugomis bei už laiku apmokamas sąskaitas.
Nevienareikšmiška gyventojų reakcija
Be abejo, toks sprendimas negalėjo nesulaukti rajono gyventojų reakcijos. Jos vienareikšmiškos – negavę popierinių sąskaitų, senyvi žmonės neteks galimybės sumokėti už sunaudotą vandenį bei nuotekas, padaugės skolininkų.
Savo požiūrį į popierinių sąskaitų nebeteikimą nuo balandžio 1 dienos gyventojai išreiškė internetinėje erdvėje:
„Ir vėl eilinį kartą smukdomi senyvi žmonės…“
„Labai blogai, kad nepagalvota apie senyvus žmones, kurie neturi kompiuterio, nesinaudoja el. bankininkyste, kurių vaikai ir anūkai užsienyje. Būtų labai įdomu sužinoti, kam priklauso ši „iniciatyva“.
„O aš nei pensininkė, nei ką ir aš už tai, kad butų tik popieriniai mokesčiai ir dar visi!! Nes su tomis deklaracijomis ir „strigimais” tai nafik kartais“.
„Kažkokia nesąmonė… Ką daryti senoliams ar su negalia, kurie nemoka ir neturi prieigos prie kompiuterių, smart telefonų“.
„O jūs gal paskambinkit mano pensininkei 70-metei močiutei, kuri moka tik surinkti telefono numerį ir paspausti „skambinti” ir pabandykit jai paaiškinti, kaip dabar reikės daryti“.
„UAB Radviliškio vanduo valdžia, jūs neturite tėvų ar senelių, kuriems 80, 90 metų ir daugiau?“
„O ką daryti senyviems žmonėms, kurie telefonais nemoka naudotis? Kaip tada apmokėti reikės?“
„Taupydami popieriui, garbaus amžiaus žmones statote į keblią padėtį. Nepamirškite, tokių iniciatyvų generatoriai, kad ir patys kada nors sulauksit garbaus amžiaus ir visokios brukamos naujovės jums tada neatrodys labai mielos“.
„Vyresnio amžiaus žmonės, kurie neturi kompiuterių, gal galės pasiskambinti į „vandenis” ir duomenis perduoti telefonu?“
„Įdomu, kaip ten prisijungs senukai, kurie sms nemoka skaityti, neturi el. pašto ir t.t. ??? Kaip reikės deklaruoti skaitliukų rodmenis?“
„Baigėsi popierius ar kaip? Jūs tik ir darot, kad jums kuo mažiau darbo būtų, nusprendėt nebeteiksim, o kad žmonėms vėl vargas? Ai, ar jums kiek įdomu?“
„Beprotybė, ką daryti tiems, kas neturi nei telefono? Už viską jie nusiskaičiuoja, ir už popierių. Tik mala nesąmones, nes tingi dirbti“.
UAB „Radviliškio vanduo“ vadovo atsakymai gyventojams
Kadangi iniciatyvą vartotojams nebeteikti popierinių sąskaitų parodė UAB „Radviliškio vanduo“, pasiteiravome įmonės direktoriaus Egidijaus Barčkaus, kodėl buvo priimtas toks sprendimas ir kaip, jo nuomone, sąskaitas naujuoju būdu turės apmokėti vartotojai, ypač senyvo amžiaus.
Pasak direktoriaus, popierinių sąskaitų teikimas gyventojams sukelia labai daug vargo įmonei: „Ko gero, mes vieni iš paskutiniųjų paslaugų tiekėjų, kurie vis dar sąskaitas teikiame popierine forma. Trumpai aprašysiu kaip vyksta šis procesas: viso atspausdiname sąskaitų 8900 vnt., tik paruošimas ir spausdinimas trunka 2 dienas, sąskaitas nešioja 7 darbuotojai ir užtrunka apie 6-7 dienas, sąskaitos išnešiojamos Radviliškio mieste ir 32 gyvenvietėse. Viso šio proceso savikaina apie 0,35 Eur/vnt.
Teigiami elektroninių sąskaitų pateikimo momentai yra sąnaudų mažinimas. Įsigytas elektroninių sąskaitų modulis atsipirks per kelis mėnesius (priklauso nuo gyventojų sąmoningumo). Mažėja sąnaudos, mažės ir vandens kaina. Nebereiks naudoti popieriaus, sąskaitų išvežiojimui nereikia naudoti automobilių, reiškia CO2 emisija lygu nuliui.
Darbuotojai, kurie nešiodavo sąskaitas, turės daugiau laiko atlikti pagrindines savo funkcijas.
Didžioji mūsų vartotojų dalis priėmė šią naujovę, dalis netgi sakė, kad seniai tai reikėjo padaryti, dalis pyksta ir vis dar nori popierinių sąskaitų. Turiu vilties, kad ta mažoji vartotojų dalis vis dėlto apsispręs ir nebereikalaus iš mūsų popierinių sąskaitų. Jeigu vartotojas turi tik laidinį telefoną, su kiekvienu tokiu žmogumi sąskaitų gavimą derinsime individualiai.
Gyventojai iš įmonės gaus SMS žinutę, kurioje bus nurodytas mokėtojo kodas ir mokama suma. Skaitiklio parodymus jis perduos mokėjimo terminale kartu su mokėjimu“.
Paklaustas, ar nemano, kad tokia pertvarka kiek ankstoka, nesukūrus tinkamo mechanizmo susimokėti sąskaitas gyventojams, neturintiems mobiliųjų telefonų, nesinaudojantiems elektronine bankininkyste, UAB „Radviliškio vanduo“ vadovas atsakė: „Nemanau, nes ir praėjus dar dešimčiai metų liks žmonių, kurie turės tik laidinius telefonus. Šiais metais, siekdami palengvinimo gyventojams atsiskaityti už paslaugas, atnaujinome ir išplėtėme savitarnos galimybes“.
Mero atsakymas gyventojams
Ar nemano, kad panaikinus popierines sąskaitas už vandenį bei nuotekas pagyvenusiems rajono gyventojams kils problemų susimokėti už suvartotą vandenį, pasiteiravome ir rajono vadovų – mero Vytauto Simelio ir administracijos direktorės Jolantos Margaitienės. Beje, UAB „Radviliškio vanduo“ steigėja yra Radviliškio rajono savivaldybė.
Į savaitraščio redakcijos pateiktus klausimus atsakė tik meras V. Simelis, tikriausiai kartu išreikšdamas ir administracijos direktorės nuomonę.
Cituojame klausimus ir mero atsakymus:
Ar UAB „Radviliškio vanduo“ vadovas svarstė su jumis, įmonės steigėjais, galimybę atsisakyti popierinių sąskaitų už vandenį?
Ne, toks klausimas nebuvo svarstytas.
Ar į jus jau kreipėsi senjorai su skundais dėl būsimos pertvarkos – popierinių sąskaitų už vandenį neteikimą gyventojams?
Nesikreipė.
Ar, jūsų nuomone, senstančiame rajone tikslinga atsisakyti šios paslaugos, nes daugelis senjorų turi tik laidinį telefoną ir nežinos, kaip ir kur sumokėti už vandenį?
Senjorai žino, kaip ir kur gali sąskaitas apmokėti kaip ir iki šiol. UAB „Radviliškio vanduo“ vadovas informavo, kad bus atsižvelgta į gyventojų prašymus ir prireikus bus ieškoma galimybių sąskaitas pateikti įprastu būdu.
Kaip manote, ar po šios pertvarkos nepadaugės UAB „Radviliškio vanduo” skolininkų, nes žmonės nežinos, kaip ir kur susimokėti už paslaugą?
Nemanau.
Kaip visada, rajono vadovai, kilus gyventojų nepasitenkinimui nieko nežino.
Balandžio mėnuo dar tolokai. Pagyvensime, pamatysime, kaip senjorams seksis apmokėti SMS žinutėmis gautas sąskaitas, gal ir gerai. Bet popierinių sąskaitų nebeteikimas – tikrai ne UAB „Radviliškio vanduo“ balandžio 1-osios pokštas.
,,Radviliškio krašto“ informacija