Pensijas garbaus amžiaus Radviliškio miesto bei rajono gyventojams iki šių metų pirmos dienos nešiojo UAB „Godlija“ darbuotojai, o šiais metais pensijas pristatys konkursą laimėjusi AB „Lietuvos paštas“. Dažnas žmogus jau buvo susidraugavęs su pensijas nešiojančiais darbuotojais, kurie žinojo, pas kurią močiutę neveikia durų skambutis, kur į duris reikia ilgiau pabaladoti kumščiu. Galbūt ir telefonų numeriais jie tarpusavyje buvo apsikeitę. Redakciją netgi pasiekė garbaus amžiaus moters padėka ilgametei pensijų nešiotojai, kurioje išreikštas lūkestis, kad galbūt šiai darbuotojai pavyks tęsti darbą, įsidarbinus pašte. Daliai vyresnio amžiaus žmonių pensijų nešiotojų pasikeitimas sukėlė nusivylimą. Nebeliko ilgamečių draugų, laiku atnešančių į namus džiaugsmą – pinigėlius. Vietoje jų – nežinomi ir dar nesuprantami žmonės, kurie nei durų kodus žino, nei tai, kad senukai neprigirdi.
Neatneštos pensijos teko ieškoti su redakcijos pagalba
Į redakciją paskambinusi garbaus amžiaus moteris iš Šeduvos buvo kaip reikiant susirūpinusi – paprastai ji pensiją gaudavo 11 mėnesio dieną. Nei tą, nei dar kitą dieną jokia laiškininkė senolės neaplankė. Nenorėjusi viešinti savo vardo bei pavardės šeduvė pasiguodė gyventi nuo pensijos iki pensijos ir nebeturinti, iš ko nusipirkti duonos. Iš namų ji esą neišeina dėl savo sveikatos būklės, yra lankoma socialinių darbuotojų, tačiau jokio skambučio į duris negirdėjusi. Po dienos ji rado į pašto dėžutę įmestą lapelį, kuriame nurodoma, kad pensijos jai įteikti nepavyko. Moterį (pavadinkime ją Birute) apskritai ištiko panika, kad ji netikėtai liko visai be pinigų, o pašto darbuotojų apsilankymo tvarka tapo nesuprantama.
Pensijos pristatomos nustatyta tvarka
Dėl šio bei kitų aktualių garbaus amžiaus rajono gyventojų problemų kreipėmės į AB „Lietuvos paštas“. Atsakymą pateikė Komunikacijos departamento projektų vadovė Monika Pulokė.
Pasak šios atstovės ryšiams su žiniasklaida, „Sodros“ išmokos, įskaitant ir pensijas, gyventojams išmokamos nuo mėnesio 10 iki 26 dienos. Jos mokamos pagal „Sodros“ numatytą grafiką, kaip buvo ir praėjusiais metais. Cituojame: „Pensijas gavėjams siekiame pristatyti kuo greičiau – dar pirmą numatytą mokėjimo dieną. Didžiajai daugumai gavėjų išmokos pristatytos pirmosiomis mokėjimo dienomis. Pasitaiko atvejų, kai pensijos pristatyti nepavyksta – gavėjo nėra namuose, jis neišgirsta durų skambučio, beldimo ar pan. Tokiais atvejais pensija nešama dar kartą per artimiausias tris darbo dienas. Jeigu nepavyksta pristatyti ir antrą kartą, tuomet gavėjui paliekamas pranešimas, kad jis pensiją gali atsiimti pašto skyriuje. Jeigu per numatytą laiką pensija neatsiimama, ji išmokama įprasta tvarka kitą mėnesį.“ Panašu, kad paštas apie pensininkų finansinius sunkumus tikrai nepagalvojo, nes vis tik vietoje 11 dienos pranešėjai iš Šeduvos pensija galiausiai atnešta buvo 13 dieną. Ir 11 dieną tikrai niekas pensijos jai įteikti ir nebandė.
Laiškininkė surasta, pensiją įteikti pavyko iš… 4 karto
M. Pulokė paprašė gyventojų supratingumo: „Radviliškyje pensijas pristatinėjame nuo šio sausio, tai yra naujas procesas, todėl pereinamuoju laikotarpiu gali pasitaikyti nesklandumų, tačiau jie yra laikini ir kitais mėnesiais jų neturėtų likti. Atsiprašome dėl galimų nepatogumų.“ Nežinia, kokie pasitaikė nesklandumai šiuo atveju, kad, kaip sako AB „Lietuvos paštas“ atstovė, pensiją į Birutės namus darbuotoja nešė net tris kartus, bet namuose būnanti ir iš jų negalinti išeiti senjorė nieko į duris skambinant negirdėjo, net žiūrėdama per langą, laiškininkės prie namų nematė. Vis tik svarbiausias įvykis šioje istorijoje – tą pačią dieną, kai kreipėsi į redakciją, Birutė pensiją gavo. Kad moterimi būtų pasirūpinta, redakcija kreipėsi ne tik į paštą, bet ir į seniūnę, kad galbūt žmogui reikalinga pagalba, juk iš tiesų žmogus galėjo likti duonos. Pasak pašto spaudos atstovės M. Pulokės, Birutei pensiją laiškininkė įteikė iš ketvirto. Esą pašto darbuotoja tą pačią dieną pas senjorą lankėsi net kelis kartus. „Tikėkimės, kad kitą mėnesį viskas pavyks sklandžiai,“ – išreiškė lūkestį M. Pulokė. Pakalbinta pensiją gavusi Birutė patvirtino, kad tikrai pinigus gavo, tačiau aiškino niekaip nesuprantanti, kas nutiko, kad laiškininkė nesugebėjo jos surasti namuose, kai ji niekur nebuvo išėjusi, o durų skambutis tikrai veikė. Moteris netgi pasvarstė, kad galbūt laiškininkė keršija už tai, kad prieš tai senolė skundėsi negalinti užsiprenumeruoti laikraščių, o esą ir patys laikraščiai ėmė į namus atkeliauti vėliau.
Užsiprenumeruoti laikraščius iš namų tapo sudėtinga?
Birutė į redakciją buvo kreipusis ir dėl kitų Lietuvos pašto „nesusipratimų“. Kaip jau minėjome, iškilo klausimas dėl laikraščių prenumeratos. Pasak senjorės, ji girdėjusi, kad vieni laiškininkai prenumeruoja leidinius, kiti – ne. Moteris norėjusi užsisakyti leidinius, tačiau ją aptarnaujanti laiškininkė atsisakė šiuo klausimu padėti, sakydama, kad jai esą toks darbas „nepriklauso“. Birutė sakė skambinusi Šeduvos pašto viršininkei, kuri ėmė savo darbuotoją ginti ir nurodė, kad paštininkai neprivalo prenumeruoti spaudos. Pasak skambinusios, šia problema skundžiasi ne vienas pensininkas. Nepatenkinta šeduvė buvo ir dėl užprenumeruoto laikraščio atnešimo – staiga leidinys ėmė į namus atkeliauti vėliau.
Paštas savo darbuotojus gina, tačiau pripažįsta, kad prenumerata pasirūpinti jie privalo
Ar paštininkai turėtų seniems žmonėms užprenumeruoti leidinius ir iki kelintos valandos jie turėtų atnešti žmonių su nekantrumu laukiamus laikraščius, paklausėme taip pat AB „Lietuvos paštas“ atstovės Monikos Pulokės. Pasak šios pašto darbuotojos, tie laiškininkai, kurie į namus pristato prenumeratą, išmokas, turėtų pasirūpinti ir prenumerata. Mobilusis laiškininkas, aptarnaujantis kaimiškąsias vietoves, į namus pas žmones turėtų atvykti pagal iškvietimą ir taip pat užsakyti laikraščius. Pasirodo, kad prenumeratą galima užsakyti ir paskambinus trumpuoju Lietuvos pašto telefonu 1842, tačiau Birutė iš Šeduvos sakė šiuo numeriu negalėjusi prisiskambinusi – linija ištisas 10 minučių buvo užimta. Dėl laikraščių pristatymo M. Pulokė atsakė, kad jie atnešami vėliau dėl įvairių aplinkybių – nuo tą dieną pristatomos korespondencijos bei siuntų kiekių, atsižvelgiant į tai, ar nėra išmokų mokėjimo laikotarpis (joms teikiama pirmenybė), laiškininkų sveikatos, oro sąlygų. Pašto atstovė nurodė, kad galimi nežymūs pristatymo laiko svyravimai, tačiau jie nėra dažni. Anot M. Pulokės, Lietuvos pašto darbuotojai prenumeratą gavėjams visuomet stengiasi pristatyti tą pačią darbo dieną, kai laikraštis gaunamas pašte.
Kaip iš tiesų yra – ponia Birutė ar pašto darbuotojai sako tiesą, o gal abi pusės, sunku iš karto pasakyti. Redakcijos žiniomis, pašto paslaugomis skundžiamasi tikrai dažnai. Turite klausimų? Skambinkite AB ,,Lietuvos paštas” telefonais 1842, 8 700 55400 arba ,,Sodros” telefonu 1883.
Rita Grigalienė