Gyventojai skundžiasi Pasikeitus pensijų išnešiotojams – išmokų tenka laukti su nerimu

Gyventojai skundžiasi Pasikeitus pensijų išnešiotojams – išmokų tenka laukti su nerimu

Pasikeitus pensijų ir kitų išmokų išnešiotojams (anksčiau pinigus į namus atnešdavo UAB „Godlija“ darbuotojai, o nuo šių metų AB „Lietuvos paštas“), į redakciją pasipylė susirūpinusių gyventojų skambučiai. Daugelis skundėsi, kad nesulaukia išmokų tomis dienomis, kuriomis anksčiau jos būdavo jau pristatytos. Dalis pensininkų nedrąsiai guodėsi, kad gyvena „nuo pensijos iki pensijos“ ir, belaukdami AB „Lietuvos paštas“ darbuotojų, nė duonos nebeturi už ką nusipirkti.

Lietuvos paštas susiduria su sunkumais

Kodėl AB „Lietuvos paštas“ darbuotojai vėluoja atnešti pensijas ir kaip jiems sekasi susidoroti su iššūkiu, kai tenka po namus išnešioti pensijas pandemijos sąlygomis, paklausėme Lietuvos pašto atstovų. Pranešama, kad dėl pastarosiomis dienomis besitęsiančio snygio Lietuvos paštas susiduria su apsunkintomis darbo sąlygomis – kai kuriose vietovėse rajoniniai keliai sunkiai arba visai nepravažiuojami. Taip pat iššūkių kelia ir auganti COVID-19 atvejų statistika. Ši tendencija atsispindi ir įmonėje. Atsižvelgiant į situaciją, perspėjama, kad gali pasitaikyti atvejų, kai prenumeratos ar siuntų pristatymas gali vėluoti. Taip pat nutinka ir su pensijomis.

Kliūtis atvykti laiku – oro sąlygos

„Oro sąlygos šiomis dienomis kelia iššūkių mūsų veikloje. Tai ypač aktualu kaimiškose teritorijose, kur mūsų klientus aptarnauja automobilius vairuojantys laiškininkai. Jiems darbą pradedant anksti ryte, rajoniniai ar savivaldybių vietinės reikšmės keliai vis dar būna nenuvalyti. Todėl apylinkių aptarnavimas užtrunka ilgiau, pasitaiko, jog į kai kurias jų tą dieną iš vis neturime galimybės nuvykti.  Šiuo metu prenumeratos pristatymas yra mūsų prioritetas, darome viską, kad leidinius pristatytume jų išleidimo dieną, tačiau gali pasitaikyti atvejų, kai spauda gavėjus pasieks kiek vėliau nei įprasta ar kitą dieną“, – sako Lietuvos pašto klientų patirčių valdymo departamento vadovė Deimantė Žebrauskaitė.

Įmonės darbą apsunkino ir sergamumas COVID-19

Lietuvos pašto atstovė pridūrė, kad  papildomų sunkumų  kelia ir pandemija. Pastarąją savaitę išaugus bendrai COVID-19 atvejų statistikai šalyje, sergančių skaičius kyla ir įmonės viduje, kartu didėja ir darbuotojų, kurie yra izoliacijoje, skaičius. Šiuo metu tokių darbuotojų yra beveik 300, o tai yra 7 proc. visų įmonės darbuotojų. „Atsižvelgdami į situaciją, darome viską, kad užtikrintume sklandų paslaugų teikimą – keičiame darbo grafikus, ieškome naujų darbuotojų, darbuotojai pavaduoja vieni kitus, tačiau nepaisant šių pastangų, galimi laikini kai kurių pašto paslaugų vėlavimai. Visą pandemijos laikotarpį, kaip valstybei strategiškai svarbi įmonė, dirbame ir užtikriname pašto paslaugų prieinamumą Lietuvos gyventojams. Ne išimtis ir dabartinė situacija – darome viską, kad klientai pajustų kuo mažiau nepatogumų. Esame dėkingi kiekvienam už kantrybę ir supratingumą“,  – sako D. Žebrauskaitė.

Ką žmonėms daryti?

AB „Lietuvos paštas“ jau anksčiau atsakė, kad pensijų išnešiojimo grafiką nustato „Sodra“, tad dėl komentaro kreipėmės į Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Komunikacijos skyrių. Paklausėme, kaip žmonės galėtų sužinoti, kokiomis dienomis jiems bus pristatytos pensijos? Būna, kad žmonės išleidžia visus pinigus ir nebeturi, iš ko gyventi, laukdami išnešiotojų. Ką jie turėtų daryti, norėdami, kad pensijos būtų pervedamos į banko korteles, kad nebetektų budėti prie lango, laukiant pensijų išnešiotojų?

Bando laikytis grafiko

Valstybinio socialinio fondo valdybos Komunikacijos skyriaus patarėja Malgožata Kozič atsakė, kad „Sodros“ pensijos į namus pristatomos nuo mėnesio 10 iki 26 dienos.  Pensijų mokėjimo grafike kiekvienam gavėjui paskirta konkreti išmokos mokėjimo diena. Lietuvos paštas, perėmęs pensijų pristatymo į namus paslaugą, siekia laikytis anksčiau nustatyto grafiko, kad visi gavėjai gautų pensijas tą pačią dieną, kaip iki šiol.

Žada „pasitaisyti“

Kaip supratote, „Sodra“ bando teisintis, kad bando laikytis grafiko, tačiau realybė yra tokia, kad dažnas pensininkas gauna pabudėti prie durų, kol išnešiotojai atneš pensijas. „Sodros“ atstovė Malgožata Kozič bandė teisintis, kad nesklandumai – laikini. Cituojame: „Suprantame, kad pensijų gavėjams labai svarbu gauti jas laiku. Vis dėlto, pirmą mėnesį, pasikeitus paslaugos tiekėjui, natūralu, kad atsiranda laikini nesklandumai ir pristatymo terminų svyravimai. Atvejai, kai išmokos pasiekia gavėją vėliau, yra labai reti, dažniausiai nulemti pandemijos: darbuotojų ligos atvejų, netikslių adresų, nepalankių oro sąlygų, kartais žmogiškųjų klaidų. Padarysime viską, kad trukdžiai būtų pašalinti ir jau vasarį pensijų išnešiojimo procesas būtų sklandus.“

Ragina pasirinkti pensijas gauti į banko sąskaitas

Pasak M. Kozič, pensijos pervedimas į sąskaitą greitesnis, patogesnis ir, ypač pandemijos metu, saugesnis būdas senjorams gauti jiems priklausančius pinigėlius. Norėdami pateikti prašymą pakeisti pensijos pristatymo būdą, žmonės turėtų prisijungti prie asmeninės paskyros www.sodra.lt/gyventojui arba atvykti į „Sodros“ klientų aptarnavimo skyrių (būtina išankstinė registracija).

Dėl neaiškumų prašo skambinti

Jei gyventojai nesulaukia pensijos įprastomis pristatymo dienomis arba jiems kyla kitų klausimų dėl pensijos pristatymo į namus, jie gali paskambinti „Sodros“ informacijos centro numeriu 1883 arba (8 5) 250 0883. Konsultantai padės išsiaiškinti kiekvieną atvejį individualiai. Informaciją taip pat gali suteikti Lietuvos paštas numeriu 1842 arba, jei skambinate iš užsienio, telefonu +370 5 2333060

Tad tikimės, kad jau nuo vasario pensijų pristatymas į namus bus sklandesnis, o senjorų artimuosius raginame padėti savo tėvams ar seneliams bei kitiems giminaičiams padėti sutvarkyti dokumentus pensijos pervedimui į banko sąskaitas.

Ina Kazakevičiūtė

Exit mobile version