Gauta nusiskundimų, kad naujai suprojektuota ir įrengta Maironio ir Žalgirio gatvių sankryža Radviliškyje po joje atliktų darbų gyventojams bei vairuotojams kelia nepasitenkinimą. Ji tapo siaura ir autobusams ar didesniems automobiliams beveik neįmanoma pasisukti iš Žalgirio gatvės į centro pusę.
Įrengtos saugos priemonės, tačiau sankryžai skirta teritorija – per maža
Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Statybos ir viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintautas Vičas informavo, kad tiesiogiai jokių skundų dėl šios sankryžos negavo, tačiau pripažino, kad sankryžai skirta teritorija yra per maža. G. Vičas pranešė, kad projektas „Vasario 16-osios gatvės ruožo tarp S. Dariaus ir S. Girėno g. – Maironio g. ir Radvilų g. ir jų sankryžų bei Žalgirio – Maironio gatvių sankryžos Radviliškyje rekonstravimo darbai“ vykdomas, pasinaudojant ES struktūrinių fondų lėšomis. Siekiant mažinti transporto priemonių važiavimo greitį ir padidinti pėsčiųjų saugumą, padaryti pakeitimai: važiuojamosios kelio dalies siaurinimas; važiuojamosios kelio dalies iškreivinimas; iškiliosios greičio mažinimo priemonės (greičio mažinimo kalneliai); kelio įrenginiai (saugos salelės, sankryžos, pėsčiųjų perėjos); automobilių stovėjimo vietų įrengimas; tvorų, kelio apsauginių atitvarų sistemų, signalinių stulpelių įrengimas; pėsčiųjų, dviračių takų įrengimas“. G. Vičas atkreipė dėmesį, kad statybos darbų užbaigimo procedūros dar neprasidėjo. Jų metu bus vertinama, ar įgyvendinamas projektas atitinka reikalavimus. Statybos darbų užbaigimo (vertinimo) procedūrų pradžia planuojama spalio mėnesio gale.
Projekto autorius rekomendavo sumažinti greitį
Projekto autorius UAB „Patvanka“ pakomentavo, kad pagal projektą šioje gatvėje dėl pėsčiųjų saugumo buvo įrengtos saugumo salelės, iškili sankryža, tvorelės. Sankryža suprojektuota, laikantis nustatytų reikalavimų. Kadangi buvo įrengtos saugumo salelės, sankryžoje vairuotojai turėtų maksimaliai sumažinti greitį:
„Sankryža suprojektuota, atsižvelgiant į esamą užstatymą, laikantis normatyvinių dokumentų reikalavimų, eismo juostų pločiai tinkami. Atkreipiame dėmesį, kad projekto tikslas buvo įdiegti inžinerines eismo saugumo priemones gatvėse, tai ir buvo padaryta: numatytos saugumo salelės, įrengta iškili sankryža, sudarant patogias ir saugias sąlygas pėsčiųjų eismui, įrengtos tvorelės. Vertinant tai, kad iki tol sankryža neatitiko gatvei keliamų reikalavimų, eismo juostos pločiai buvo per dideli, šiandien, sutvarkius sankryžą ir apribojus eismo juostas saugumo salelėmis, atliekami manevrai reikalauja maksimaliai sumažinti važiavimo greitį.“ Sumažinti greitį – gal ir suprantamas dalykas, tačiau, kaip iš Žalgirio gatvės pasisukti į Maironio gatvę, projekto autorius taip ir nepaaiškino.
Pradėtas tyrimas
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (Statybos inspekcija) gavo skundą ir pradėjo tyrimą dėl paviršinių vandens šulinėlių įrengimo Maironio ir Žalgirio gatvių sankryžoje Radviliškyje. 2021 m. rugsėjo 1 d. Statybos inspekcija atliko faktinį patikrinimą nurodytoje vietoje. Inspekcijos atstovė ryšiams su visuomene Rasa Kėkštienė informavo, kad šiuo metu vyksta tyrimas, pažadėjo apie patikrinimo išvadas informuoti.
Laukiamos išvados
Ar žadama šioje gatvės vietoje ką nors keisti, kad būtų užtikrintos sąlygos eismui, kokie ir per kiek laiko galėtų būti daromi pakeitimai bei kiek tai kainuotų, Radviliškio rajono savivaldybės administracija atsakė, kad kol kas į šiuos klausimus atsakyti negali, reikia ekspertų išvadų. Kadangi spalio mėnesio pradžioje planuojama pradėti statybos darbų užbaigimo procedūras, tik po to turėtų paaiškėti, ką šioje sankryžoje galima padaryti kitaip. Apie Statybos inspekcijos patikrinimo išvadas informuosime kituose savaitraščio „Radviliškio kraštas” numeriuose.
Ieva Kučaitė