Radviliškyje jau tapo tradicija ardyti gatves su dar kokybiška asfalto danga bei su dar neprastai atrodančiais šaligatviais. Naują asfaltą užsimota lieti ant dar neblogo esamo asfalto Žalgirio gatvėje, panašaus likimo sulaukė ir Vasario 16 – osios gatvė. Radviliškio rajono savivaldybės administracija, vadovaujama direktorės konservatorės J. Margaitienės, nutarė „įsisavinti“ europines lėšas, jas vėl paversdama asfaltu ir trinkelėmis.
Lupamos trinkelės, pjaunami medžiai
Vykdant abejotino reikalingumo rekonstrukciją Vasario 16-osios gatvėje, radviliškiečiai vėl gali pasijusti lyg pajūryje – neseniai suklotos trinkelės vėl išluptos, pėstieji klampoja per smėlį. Radviliškiečiai spėlioja, ar šios trinkelės vėl bus suklotos ir nurašyti valdiški pinigai, o gal dalis trinkelių „iškeliaus“ į kokio nors valdininko sodybą?
Valdininkai teigia, jog ši rekonstrukcija būtina eismo saugumui užtikrinti – Vasario 16-osios gatvėje bus įrengti pėsčiųjų takai, perėjos ir saugumo salelės, jie bus pritaikyti silpnaregiams, bus įrengti kelio ženklai, atliktas horizontalusis kelių ženklinimas, įrengtos pėsčiųjų apsauginės tvorelės, bus atnaujintas šios gatvės apšvietimas.
Bet iki šiol dar neteko girdėti, kad Vasario 16-osios gatvėje būtų kas nors žuvęs, o pėsčiųjų takai ir perėjos šioje gatvėje ir taip buvo. Ir labai abejotina, ar šioje neplačioje gatvėje reikėtų įrengti saugumo saleles – juk tai ne judrus magistralinis kelias.
Taip pat jau tapo tradicija ką nors rekonstruojant Radviliškio mieste pjauti medžius – sveikos liepos buvo „išguldytos“ centrinėje miesto aikštėje, medžių neteko ir rekonstruojamas Eibariškių parkas. Tiesa, rekonstruojant Radvilų ir Vasario 16-osios gatvių sankryžą žaliasis miesto rūbas nukentės mažiau – bus nupjauta tik keletas medžių.
Didelių abejonių kelia rekonstrukcijos kaina
Seniai visiems žinoma, jog Radviliškio rajone viskas perkama, statoma bei rekonstruojama tik už labai brangiai. Už 3 mln. eurų „auksu tviska“ centrinė miesto aikštė, o dabar beveik „auksinė“ bus ir Vasario 16-osios gatvės rekonstrukcija. Kadangi šios gatvės ilgis yra 297 metrai, o projekto vertė – 653 807 eurų, nesunku apskaičiuoti, jog 1 metro rekonstrukcijos kaina siekia daugiau nei 2 tūkst. 200 eurų.
Tad, kaip matome, konservatorių ir „valstiečių“ valdomame rajone statybos yra vienos brangiausių, o gyventojų atlyginimai – iš Lietuvos savivaldybių vieni mažiausių.
Eismo saugumui būtinas dar vienas žiedas…
Radviliškis greitai pavirs žiedinių sankryžų miestu – jeigu Gediminų ir Radvilų gatvių sankryžoje esantis žiedas dar pateisinamas kaip užtikrinantis eismo saugumą, tai , gyventojų nuomone, Žemaitės gatvės sankryžoje įrengtas žiedas visiškai nereikalingas – ten nėra intensyvaus nei transporto, nei pėsčiųjų judėjimo. Dar vienas abejotino reikalingumo žiedas bus įrengtas Radvilų – Vasario 16-osios gatvių sankryžoje. Pasak valdininkų, šioje vietoje žiedas gyvybiškai reikalingas: „Matomumas automobilių vairuotojams yra apsunkintas šalikelėse stovinčių automobilių, o pėsčiųjų perėjos labai apkrautos: į mokyklą ir iš jos eina V. Kudirkos progimnazijos mokiniai, tad žiedinė sankryža čia – geriausias sprendimas“.
Beje, šis „geriausias sprendimas“ kainuos ne taip ir pigiai – net 60,6 tūkst. eurų. Šis žiedas, kaip ir esantis Gedimino gatvėje, taps tikru autobusų, vežančių mokinius į mokyklas, vairuotojų galvos skausmu – ilgi autobusai tokioje sankryžoje negali įsisukti, priversti „lipti“ ant žiedo ir gadinti padangas.
Kadangi beveik kasmet konservatorių ir „valstiečių“ valdomą rajoną krečia korupcijos skandalai, ar šis naujas „įsisavinimo“ projektas taps Specialiųjų tyrimų tarnybos tyrimo objektu, parodys laikas.
Jonas Petrikas