ERASMUS+ PROGRAMA SUTEIKIA GALIMYBĘ LIZDEIKOS BENDRUOMENEI IEŠKOTI SĖKMĖS

Sausio 13–17 dienomis Radviliškio Lizdeikos gimnazijos 4 mokiniai ir 3 mokytojos lankėsi Ispanijos Algeciro mokykloje. Mokinių tikslas – tobulinti socialines ir kalbines kompetencijas, o mokytojai ieškojo gerųjų praktikų, kaip taikyti ir organizuoti įtraukųjį ugdymą. Kadangi Lietuvos mokyklos nuo 2024 m. rugsėjo 1 d. pradėjo įtraukiojo ugdymo praktikas į bendrąjį ugdymą, kyla daug iššūkių, kaip tai organizuoti veiksmingai. Vakarų Europos mokyklos turi didesnę patirtį, nes įtraukusis ugdymas jiems nėra nauja patirtis.

Mokytojai pasidalino savo praktikomis, nes mokykloje, kurioje lankėmės, mokosi mokiniai su negalia. Turintys mokymosi sunkumų mokiniai kartu su savo klase dalyvauja tik menų ir fizinio ugdymo pamokose, kitus dalykus mokosi atskirai. Dažniausiai šiems mokiniams yra organizuojamos veiklos, kurios ugdo jų gebėjimus gyventi nepriklausomai, pirkti reikiamus produktus parduotuvėje, skaičiuoti pinigus, ugdytis socialines kompetencijas, kaip bendrauti su savo bendraamžiais, pasigaminti maisto.

Be to, mokykla bendradarbiauja su Alzhaimerio centru, kuris yra netoli mokyklos. Kiekvieną savaitę būrelis mokinių lankosi šiame centre ir padeda darbuotojams ugdyti senjorų įgūdžius, siekiant išlaikyti jų socialines kompetencijas. Mokiniai žaidžia su senjorais, atlieka mąstymo užduotis.

Pamokos šioje mokykloje vyksta 1 valandą ir mokiniai turi pertrauką tik po trijų pamokų. Visos pamokos baigiasi 14.45 val. Ugdymo procesas organizuojamas taip, kad mokiniai sietų žinias su realiu gyvenimu, todėl mokyklos kieme matėme lysves su daržovėmis, nemaža dalis ugdymo proceso yra integruojama. Mokytojai su savo mokiniais dalyvauja įvairiuose projektuose, kurie skatina tvarų vartojimą ir ekologinių problemų sprendimą.

Kadangi Lizdeikos gimnazijos mokinių tikslas buvo tobulinti socialines ir kalbines kompetencijas, mokinės daugiausia dalyvavo kalbų pamokose ir tobulino ispanų kalbos žinias. Įgijo daug kultūrinių žinių, nes nemažai diskutavo su vietiniais mokiniais apie šalių skirtumus ir panašumus. Ispanija ir Lietuva – skirtingos šalys ne tik apimtimi, bet ir kultūriškai. Pagrindinių švenčių tradicijos skiriasi, nes skiriasi pats kultūrinis mentalitetas.

Po pamokų mokykloje buvo smagu susipažinti ir pagilinti geografijos žinias. Miestas, kuriame lankėmės, yra labai arti prie piečiausios Europos vietos – miestelio Tarifos (14 km nuo Afrikos žemyno). Įdomu buvo sužinoti, kokią įtaką gyvūnijai ir augalijai daro besikeičiantis klimatas, kaip svarbu spręsti ekologines problemas. Įdomu buvo sužinoti ir šio krašto žmonių socialinius iššūkius, sprendžiant imigrantų socialines situacijas. Kitą popietę buvo smagu peržengti Jungtinės Karalystės teritoriją ir aplankyti Gibraltarą, kurio kraštovaizdis – labai įspūdingas, susipažinti su indų ir žydų bendruomenėmis bei jų veiklomis.

Mokytojai parsivežė naudingų praktikų apie įtraukiojo ugdymo patirtis, kurias taikysime savo gimnazijos ugdymo veiklose, o mokiniai pagilino kultūrines, geografines, kalbines žinias ir sustiprino savo mokymosi motyvaciją siekti užsibrėžtų tikslų.

Skirmantė Petraitienė

Radviliškio Lizdeikos gimnazija

Total
0
Dalinasi
Related Posts