Elektros tiekėjai savo klientams nepasiekiami kaip dievai

Elektros tiekėjai savo klientams nepasiekiami kaip dievai

Prasidėjus elektros rinkos liberalizavimui „išdygo“ nemažai įmonių, pasiryžusių gyventojams tiekti elektrą. Tiesa, jau keletas jų atsisakė teikti šią paslaugą. Na, o likę elektros tiekėjai vos ne kas mėnesį keičia paslaugos kainas, tiekimo sąlygas. Todėl gyventojai neretai nesupranta, kuo remiantis pateikiama sąskaita už elektrą. Jie moka ESO nurodytą sumą, kol ši nepagrįstai padidėja. Po ilgo aiškinimosi, iš kur atsirado astronominės sumos už elektrą, jos kartais subliūkšta iki normalaus dydžio.

Taip atsitiko ir vienai klientei – moteriai  nuvykus į „Ignitis“ biurą, kelis šimtus eurų siekusios sąskaitos staiga sumažėjo iki 15 eurų.

Nepaaiškinamai didelė sąskaita

Viena bute viena pati gyvenanti moteris sąmoningai pasirinko garantinį tiekimą, tikėdamasi, kad elektros kainos po Naujųjų kris ir jai pasiseks sutartyje su tiekėju užfiksuoti naudingesnį tarifą.

Moteris gaudavo sąskaitas iš ESO trumpąja žinute ir jas apmokėdavo. Kadangi nesinaudoja skaitmeniniais įrankiais, tuo pačiu būdu vartotoja deklaruodavo ir skaitiklio rodmenis. Gautuose pranešimuose už pernai metų paskutinį ketvirtį mokėtinos sumos svyravo: būdavo ir 108, ir 81, ir 42 eurų. Tačiau klientę labai nustebino sąskaita už pirmąjį šių metų mėnesį, kuri siekė 279 eurus.

Moteris bandė išsiaiškinti, kodėl gavo tokią didelę sąskaitą už elektrą, tačiau nesėkmingai. Kadangi sąskaitos suma mokėjimo kvite nebuvo pagrįsta, ESO klientė jos apmokėti neskubėjo.

Už vasario mėnesį elektros sąskaita siekė 232 eurus ir vėl nebuvo jokio paaiškinimo, kodėl ji tokia didelė. Beje, šį kartą moteris sulaukė grasinimo, kad nesumokėjusi skolos ji bus perduota antstoliams.

Klientė jaučiasi apgauta

Kovo pabaigoje,negaudama iš ESO jokio paaiškinimo apie dideles sąskaitas už elektrą. Moteris pagalbos kreipėsi į vietinį Seimo narį ir netikėtai sąskaita už elektrą sumažėjo trigubai.

Kovo pabaigoje, nebežinodama, ką daryti, moteris kreipėsi pagalbos į trečiuosius asmenis (per vietinio Seimo nario padėjėją) ir priskaičiuota skola, pasak jos, sumažėjo trigubai.
Moteriai pavyko deklaruoti duomenis tik nuvykus į bendrovės „Ignitis“ biurą. Dabar jos mėnesio sąskaita susidaro apie 15 Eur vietoj anksčiau prašomų kelių šimtų, nors vartojimo įpročiai ir kiekiai nepasikeitė.

„Dabar po visų tų kelių man atėjo suma 15 Eur už pusantro mėnesio. Tai ir asilui aišku, kad tie skaičiai „iš oro“ prirašyti buvo. Aš juk nepradėjau nei mažiau praustis, nei mažiau skalbti, nei mažiau elektros deginti“, – iš pykčio jau žodžių neberenka moteris.

Reikia rinktis tik gyvai pasiekiamus tiekėjus?

Tokių elektros vartotojų, kaip moteris aprašytoje situacijoje – tūkstančiai. Pagyvenę žmonės, nesinaudojantis internetine bankininkyste, nesusigaudo, kaip užpildyti elektros deklaravimo lapelius, kokį naują vartotojo kodą įrašyti iš atsiųstų pranešimų ir po kelis mėnesius negali sumokėti už elektors tiekimą.

„Užpildžiau lapelį elektros knygelėje, o man pasakė, kad parašytas ne toks vartotojo kodas, pasikeitus tiekėjui reikia rašyti naują. Kokį įrašyti nežinau, skambinau į „Ignitį“, man pradėjo pasakoti apie kažkokius prisijungimus, o aš net kompiuterio neturiu, tik laidinį telefoną“,-skundėsi 80 metų radviliškietis. Po ilgo aiškinimosi vyriškiui pavyko knygoje surasti elektros tiekėjų atsiųstą voką su nauju vartotojo kodu.

„Kyla įtarimas, kad patogu ir naudinga, kad mes elektros tiekėjams nepriskambintume ir, nieko nesuprasdami, mokėtume. Vis labiau tai primena valstybinį reketą. Dabar elektros tiekėją rinkausi tik tą, kurio biuras yra mano mieste, kad, reikalui esant, galėčiau į jį nueiti ir pasikalbėti gyvai. Ir visada taip darysiu – visas paslaugas rinksiuosi tik tų, kurių ofisas bus mano mieste, tų klientė aš ir būsiu“, – sakė viena gyventoja.

Na, o ką daryti kaimuose ar mažuose miesteliuose, toliau nuo didesnių miestų gyvenantiems vartotojams, kurie neturi galimybių atvykti į elektros tiekėjų biurus?

Belieka kantriai mokėti nurodytas sumas ir kilus neaiškumams dar kantriau bandyti prisiskambinti į paslaugų tiekėjų biurus, kurių darbuotojai klientus mėgsta siuntinėti nuo vieno prie kito ir siūlo naudotis savitarnos svetainėmis.

„Už elektrą mokame daug, o tiekėjai dėl kliento nei piršto nepajudina“,- piktinosi radviliškietis, skambučiams į „Elektrum“ išnaudojęs visą pildomą telefono sąskaitą.

ESO atstovės komentaras

„Energijos skirstymo operatorius“ diegia išmaniuosius skaitiklius, kurie tampa įrankiu, leidžiančiu gyvai ir suprantamai matyti savo vartojimo duomenis, analizuoti ir keisti vartojimo įpročius. Naujieji skaitikliai nuotoliu perduoda suvartojimo duomenis tiekėjui, todėl gyventojams nebereikia patiems nurašinėti ir deklaruoti elektros energijos skaitiklių duomenų. Dabar skaitikliai diegiami vartotojams, kurie per metus suvartoja daugiau nei 1 000 kWh, o nuo 2026-ųjų bus keičiami visiems likusiems gyventojams, kai pasibaigs senųjų metrologinės patikros terminas. Skaitikliai keičiami nemokamai“, – rašė ESO atstovė Rasa.
Brangūs skaitytojai, pasidalinkite su savaitraščio „Radviliškio kraštas“ žurnalistais savo istorijomis, kiek jūs mokate už elektros tiekimą, ar sąskaitos pagrįstos ir ar pavyko su elektros tiekėjais išsiaiškinti kilusius nesusipratimus.

Alma Matuzevičienė

Exit mobile version