,,Ateities inžinerija” Lizdeikos gimnazijoje

,,Ateities inžinerija” Lizdeikos gimnazijoje

Radviliškio Lizdeikos gimnazija jau keleri metai bendradarbiauja su Vilniaus technikos universitetu ir įgyvendina nuotolinio ugdymo platformos ,,Ateities inžinerija“  projektus. Juk tyrinėti savo gyvenamąją aplinką, pasitelkus efektyvias šiuolaikines technologijas, yra įdomi ir prasminga veikla. Žinoma, mokytis tyrinėti ir kurti būtų kur kas lengviau, jei netoli gimnazijos veiktų reikiamos kompetencijos techninės kūrybos centras ar aukštoji mokykla, kurių laboratorijose galėtų vykti mokymai ar būtų galima pasisemti patirties. Tačiau tokių galimybių nėra, o tyrinėti net ir sudėtingomis karantino sąlygomis iš siūlomų 17 projektų pasirinktos 8 temos, kurios sėkmingai integruotos į matematikos, fizikos ir biologijos mokomuosius dalykus. Mokinius nuotoliniu būdu konsultavo ir metodinę medžiagą pristatė Vilniaus Techn universiteto koordinatorės prof. dr. Marija Burinskienė, doc. dr. Eglė Marčiulaitienė ir dr. Vilūnė Lapinskienė.
Šiais mokslo metais Radviliškio savivaldybė, finansuodama vaikų vasaros poilsio stovyklos ,,Ateities inžinerija“ įgyvendinimą, skyrė 3540 eurų, už kuriuos gimnazija įsigijo tyrimams reikalingų priemonių, kurios bus naudojamos ir tolesniame mokymo procese. Nors dėl viruso plitimo susidariusios sąlygos neleido užbaigti visų tyrimų, tačiau tiek visiškai įgyvendinti projektai, tiek tebevykdomi darbai pristatyti AI 4-ojo sezono žiemos sesijos konferencijoje, vykusioje virtualioje aplinkoje. Iš 33 Lietuvos mokyklų pristatyta tik 13 užbaigtų projektų, tarp kurių net 6 Lizdeikos gimnazijos tiriamieji darbai: ,,Lizdeikos gimnazija – darni mokykla?!“,  „Lizdeikos gimnazijos energinio efektyvumo vertinimas“, „Lizdeikos gimnazijos oro kokybės ir šiluminio komforto vertinimas ir analizė“, ,,Lizdeikos gimnazijos mokinių kelionės į mokyklą”, ,,Lizdeikos gimnazijos aplinkos darnos vertinimas“,  ,,Dirvožemio tyrimas“. Dar du projektai  ,,Radviliškio oro kokybės tyrimas biotestavimo būdu“ ir ,,Vandens tyrimai  Radviliškio miesto ir jo apylinkių vandens telkiniuose“ yra nebaigti, juos numatyta tęsti ir pristatyti pavasario sesijoje. Prie Ateities inžinerijos projektų dirbo gausus būrys pirmokų gimnazistų: po 7 mokinius iš 1B ir 1C kl. bei 24 mokiniai  iš 1D klasės. Tiriamąsias veiklas koordinavo mokytojos J.Caporkienė, A.Šmukštienė,  L.Semeniukienė, S.Karenauskienė.

Apibendrindamas žiemos sesijos rezultatus dr. H.Mykolaitis teigė, kad projektų autorių pasirengimo lygis yra tikrai aukštas, o sudėtingomis suvaržymų sąlygomis atliktų ir pristatytų darbų originalumas ir taikomoji vertė net nekelia abejonių, todėl mokslininkas tikisi, kad bus tęsiamas universiteto ir Lietuvos mokyklų bendradarbiavimas.

Iš tiesų tiriamieji darbai yra patrauklūs mokiniams, leidžia ne tik patobulėti šiuolaikinių technologijų srityje, bet ir savarankiškai atlikti įvairius tyrimus ir taip paįvairinti mokymosi procesą. Be to, darbų pristatymas akademinei auditorijai ne tik lavina viešojo kalbėjimo įgūdžius, bet ir skatina pasitikėjimą savimi bei  ugdo teisingesnį požiūrį į aplinką. Juk gyvendami dėl mokslo laimėjimų nuolat kintančioje aplinkoje, privalome įsisąmoninti, kad mūsų veikla turi ne tik kurti naujus išmanius vartojimo produktus bei paslaugas, bet ir puoselėti aplinką bei tausoti jos išteklius.

Lietuvių k.ir lit. mokytoja metodininkė

Sandra Karenauskienė

Exit mobile version