Ar pavyks pagaliau apšviesti mirtingiausią miesto gatvę?

Ar pavyks pagaliau apšviesti mirtingiausią miesto gatvę?

Išilgai Radviliškį dalinantis kelias Panevėžys–Šiauliai ne vieno pramintas Radviliškio miesto gatve. Neapšviesta kelio atkarpa eilę metų kelia gyventojų pasipiktinimą, o nesibaigiantys nesėkmingi kelio apšvietimo tvarkymo darbai yra tapę tikru savivaldybės Tarybos skauduliu. Svarbiausia šioje istorijoje tai, kad kai kuriems kelionė per šioje gatvėje esančias pėsčiųjų perėjas tapo lemtinga arba paskutine.

Vargo vakarienę“ primenanti gatvės tvarkymo istorija

Vos kirtus Radviliškio miesto ženklą kelias Panevėžys–Šiauliai įgyja gatvės pavadinimą ir tampa Vytauto Landsbergio-Žemkalnio gatve, vėliau – Šiaulių gatve. Šiomis gatvėmis savais reikalais zuja ne tik radviliškiečiai, kelias yra reikšmingas valstybiniu lygmeniu, tai svarbus tranzitinis kelias, jungiantis pietryčių ir šiaurės Lietuvos regionus. Tad atėjus nakčiai šis kelias toli gražu neprimena ramios mažo miesto gatvės. Nepaisant kelio svarbos, atėjus nakčiai kelias tampa tikru galvos skausmu tiek juo važiuojantiems, tiek mėginantiems kirsti kelią per perėjas.

Kelio apšvietimo sistemą mėginta tvarkyti ne kartą. Dar prieš keliolika metų Radviliškio rajono savivaldybė mėgino rekonstruoti kelią, tačiau tąkart mokesčių mokėtojų pinigai iš dalies buvo išmesti į balą: darbų metu nekokybiškai įrengta apšvietimo sistema, nekokybiškai nutiesti kabeliai, nepasirūpinta infrastruktūros apsauga nuo drėgmės ir lietaus. Kone dešimtmetį savivaldybė mėgino išspręsti nekokybiško remonto padarinius, tačiau kosmetiniai pataisymai niekaip nesprendė problemos, tik atitolino neišvengiamą absoliutų fiasko ir gėdą prieš rinkėjus.

Naujo kelio savininko pradėti kelio remonto darbai šviesos keliui neatnešė

Suprasdama, kad negeba susitvarkyti su miestui priklausančia magistralinio kelio atkarpa ir tuo, kad negeba surinkti lėšų prižiūrėti kelio apšvietimą, ankstesnioji savivaldybės administracija pasirūpino kelią įpiršti Lietuvos automobilių kelių direkcijai (dabar – „Via Lietuva“).

Anksčiau žiniasklaidai  „Via Lietuva“ atstovai buvo minėję, kad kuomet įmonė perėmė kelią ir jo apšvietimo infrastruktūrą iš Radviliškio rajono savivaldybės, kelio apšvietimo sistemos būklė buvo kone tragiška: neveikė du trečdaliai viso gatvės apšvietimo, iš 358 šviestuvų veikė tik 110. Tik perėmę kelią „Via Lietuva“ atliko apšvietimo infrastruktūros ekspertizę ir iniciavo apšvietimo sistemos remonto darbus. Tąkart „Via Lietuva“ prie remonto darbų paprašė prisidėti ir Radviliškio rajono savivaldybės. Taigi 2023 metais įmonės „Via Lietuva“ ir Radviliškio rajono savivaldybės lėšomis buvo pakeisti ir suremontuoti kelio atkartoje esantys šviestuvai. Už atliktus darbus savivaldybė prisidėjo 50 procentų – įmonei „Via Lietuva“ sumokėjo 61 tūkst. eurų. Tačiau atlikti remonto darbai laukto rezultato neatnešė. Nors teoriškai gatvę turėjo papuošti modernūs ir ryškūs LED šviestuvai, jau po pirmųjų liūčių dėl nesuremontuotų po žeme esančių inžinerinių tinklų, nepakeistų ir neapsaugotų kabelių, nauji šviestuvai tapo beverčiais.

Mėginama istorijoje padėti paskutinį tašką. Ar pavyks bent kartą darbus atlikti nuo pradžios iki galo?

Gegužės pabaigoje vykusio Radviliškio rajono savivaldybės posėdžio metu įmonės „Via Lietuva“ iniciatyva ruošiamasi pradėti dar vieną apšvietimo sistemos rekonstrukciją. Šį kartą planuojama sutvarkyti po žeme einančią apšvietimo kabelių sistemą, apšvietimo stulpai, žinoma, liks tie patys. Darbus per pusę apmokės „Via Lietuva“ ir Radviliškio rajono savivaldybė.

Tarybai svarstant pritarti pinigų skyrimui kelio remontui ar ne, daugelis Tarybos narių aktyviai agitavo kuo greičiau pradėti darbus ir išspręsti pavojų Radviliškiečių gyvybėms keliančio kelio problemas. Lieka tik tikėtis, kad po šio remonto, apšvietimas pagaliau bus atstatytas. Šį kartą prie remonto darbų vėl prašoma prisidėti Radviliškio rajono savivaldybės, o darbai bus pradedami dar šių metų pabaigoje.

Opozicinės frakcijos lyderis Gediminas Lipnevičius posėdžio metu pirmiausia pažymėjo, kad problema absurdiškai tęsiasi jau daugelį metų ir kiekvienas Tarybos narys turėtų balsuoti už šios problemos išsprendimą kartą ir visiems laikams. G. Lipnevičius iškėlė ir kitą, vieną iš svarbiausių šios diskusijos klausimų. G. Lipnevičius prašė pakomentuoti mero Kazimiero Račkauskio, iš kur šiam projektui bus paimtos lėšos, jei biudžetas jau suplanuotas ir itin įtemptas, gal pinigai bus „atimti“ iš kitos programos? Meras teigė, kad konkretus finansavimo šaltinis nėra numatytas, pinigus žadama paimti iš prognozuojamo surinktų mokesčių perviršio.

Tarybos narys Romas Kalvaitis kvietė apsvarstyti kitą problemą. Pasak jo, už derybas su buvusia kelių direkcija, t. y. „Via Lietuva“, atsakingas meras K. Račkauskis su savo komanda turėtų būti atkaklesnis derybų metu ir nesukurti precedento, kuomet už kiekvieną remonto darbą savivaldybei teks mokėti per pusę su minėtąja įmone. Tokiu atveju savivaldybė gali netekti reikšmingos dalies pajamų. Į išsakytą kritiką meras K. Račkauskis atsakė, kad su „Via Lietuva“ susitiko ne kartą, o rezultatas, nors ir liūdnas, yra toks, koks yra.

Tarybos nariai kaip niekada vieningai priėmė sprendimą, kuriuo būtų skirti pinigai kelio apšvietimo remontui. Lieka tik tikėtis, kad šį kartą ir įmonei „Via Lietuva“, ir prie remonto pinigais prisidedančiai savivaldybei pavyks darbus atlikti ne bet kaip, o kokybiškai, taip užbaigiant daugiau nei dešimtmetį trunkantį lopymo ir nesulopymo ciklą.

Gertrūda Vileikienė

Vien perėjoje prie Eibariškių tvenkinio žuvęs ne vienas radviliškietis. Daugelio manymu, esant geram apšvietimui mirčių būtų galima išvengti.

Exit mobile version