Rajono gyventojai jau turėjo priprasti, kad Radviliškio rajone viskas perkama tik labai brangiai. Juokaujama, kad jau turime aikštę, grįstą „auksinėmis“ trinkelėmis ir daug kitų prabangių ir brangių pirkinių. Na, o „auksinėmis“ gatvėmis turi važinėti ir „auksiniai“ autobusai – kaip gi kitaip.
„Įsisavinamos“ europinės lėšos
Tris „Iveco Feniksbus“ autobusus rajono savivaldybė įsigijo praėjusių metų pabaigoje ir po paskutiniojo Tarybos posėdžio pasiūlė jais politikams nuvykti iki autobusų stoties. Politikai pasivažinėjo naujaisiais autobusais, paaikčiojo, kokie jie gražūs ir patogūs.
Tačiau ar šių naujųjų autobusų patogumas ir grožis adekvatus jų kainai? Paskaičiuoti nesunku. Autobusai „Iveco Feniksbus“ pirkti už Europos sąjungos lėšas, prisidedant rajono savivaldybei. Viso pirkinio vertė – 405 tūkst. eurų, vadinasi, vieno autobuso kaina – 135 tūks. eurai. Pavarčius keleivinį transportą parduodančių įmonių katalogus, matyti, kad analogiški „Iveco Feniksbus“ autobusai, perkant vieną vienetą ir be nuolaidos, kainuoja 95 tūkst. eurų.
Skaičiuok neskaičiavęs, bet „galai nesueina“ maždaug 50 tūkst. eurų. Savivaldybių pirkimuose tokie pirkimai jau tapo norma, pavyzdžiui, Radviliškio plaukimo baseinui buvo pirktos „auksinės“ kėdės, už kurių vienetą sumokėta 750 eurų. Pasidomėjus, kiek pardavėjų dalyvavo šiame keistame autobusų pirkime, pasirodė, kad tik vienas – UAB TF „Transmitto“, kuris, be abejo, konkursą ir laimėjo. Skaitytojams priminsime neseną įvykį, kai rajono savivaldybė bandė įsigyti prabangų automobilį Moteriai Saulei bei autobusiuką „Volkswagen Multivan“ – šiuos pirkimus Viešųjų pirkimų tarnyba liepė nutraukti.
Nors naujieji „Iveco Feniksbus“ autobusai skirti Radviliškio miestui, savivaldybės Viešųjų pirkimų specialistė V. Štankelytė sakė, kad apie šį konkursą nieko nežino, nes jį neva organizavusi Šiaulių rajono savivaldybė.
Tad Radviliškio rajono savivaldybė kaip ir nusimeta kaltę dėl brangaus pirkinio.
Kokiu tikslu pirkti autobusai?
Naujieji autobusai pirkti permokant, bendrovei „Emtrai“ jie atneš nuostolių, nes kasmet rajone mažėja žmonių, o važinėdami tik artimais maršrutais autobusai dažniau vežios „orą“ nei keleivius. Tad kokiu tikslu jie pirkti?
Projekto paraiškoje rašoma, jog įsigytos transporto priemonės bus pritaikytos judėjimo negalią turintiems asmenims ir taip sumažės jų socialinė atskirtis – tai neginčijamai svarbu. Tačiau antrasis punktas, aiškinantis, kodėl būtinai reikia naujų autobusų, kelia šypseną: „ bus sudaryta papildoma paskata gyventojams rinktis mažiau aplinką teršiantį, ekologišką transportą, dėl atnaujinto viešojo transporto parko išaugs ir keliaujančių viešuoju transportu skaičius“. Na, dėl pasivažinėjimo ekologišku transportu žmonės į Radviliškio rajoną turbūt gyventi nesikels ir keleivių stebuklingai nepadaugės, nes, reikia pripažinti tiesą, rajonas traukiasi, žmonių mažėja.
P.S.
Paaiškėjo dar viena įdomi detalė – šie naujieji autobusai varomi suspaustomis dujomis, kurių kolonėlės yra tik Šiauliuose. Vadinasi, autobusai užsipildyti kuro važiuos į Šiaulius – tušti važiuos į priekį ir tušti grįš atgal. Radviliškiečiai juokauja, kad taip be didelio vargo jie nuriedės per metus privalomus 35 tūkst. kilometrų.
„Radviliškio krašto“ informacija